Header Ads

4 Cara Buat Duit Dengan Smartphone Secara Santai

4 Cara Buat Duit Dengan Smartphone Secara Santai | Korang sedang cari peluang buat duit tambahan dengan mudah melalui handphone? Ada ke cara buat duit dengan handphone? Zaman sekarang susah nak katakan kalau anda tidak mempunyai sebuah telefon pintar. Malah, ada saja yang memiliki dua atau 3 smartphone!... Tetapi, rata-rata yang menggunakan smartphone hanya habiskan masa dengan main games, chatting di Whatsapp/ WeChat/ Instagram/ FB dan tonton video. Tidak ramai yang tahu apa fungsi sebenar sesebuah telefon!

Benar?
...

4 Cara Buat Duit Dengan Smartphone Secara Santai

Apa kata ubah mindset anda untuk jana pendapatan tambahan dengan smartphone. Sekurang-kurangnya dapat tampung data internet anda. Sebenarnya ada banyak cara nak buat duit dengan smartphone tanpa perlu mengeluarkan modal. Hanya perlu spend data internet saja! Disini saya kongsikan cara buat duit dengan smartphone yang pernah saya cuba!

Artikel berkaitan 👉 Cara Jana Duit Affiliate Di InvolveAsia 

4 Cara Buat Duit Dengan Smartphone Secara Santai 


1. Buat Duit Dengan Aplikasi Android

Sebenarnya terdapat banyak aplikasi yang boleh mendatangkan duit yang anda tak pernah tahu. Ada aplikasi berbayar dan juga yang percuma. Kalau aplikasi berbayar anda boleh join AplikasiDuit dan JutawanApp. Jika tidak, anda boleh guna apps percuma seperti WHAFF Rewards, WHAFF Locker, MintCoins dan banyak lagi.

4 Cara Buat Duit Dengan Smartphone Secara Santai
Download aplikasi Whaff Rewards di Play Store 

Tetapi apps yang saya syorkan adalah WHAFF Rewards. Saya pernah cuba dulu apps ni pada zaman IPT lagi. Memang best kerana ianya dibayar USD Dollar. Konsep ianya mudah anda perlu muatturun aplikasi WHAFF Rewards di Apps Store atau Play Store. Anda perlu, daftar akaun di FB dan install apps/ games. Jika nak dapat income lebih tinggi, promosikan apps ni kepada rakan anda. Anda boleh cashout melalui PAYPAL. Pastikan anda akaun Paypal dahulu!

Selanjutnya ==>> Cara Daftar Akaun PayPal

2. Buat Duit Dengan Bisnes Topup

Selain itu, anda boleh juga menjual topup menggunakan smartphone anda dengan caranya anda perlu daftar di mana-mana agen topup online dan dikenakan yuran pendaftaran. Mudah kata anda sebagai dealer topup secara online!

Kiranya setiap jualan topup anda akan mendapat potongan harga bergantung telco dan jumlah topup yang dikenakan. Dari situ anda boleh jana pendapatan jika pembelian topup menerusi anda. Lebih mudah anda ada kenalan yang sudah tahu anda sebagai dealer topup online.

3. Buat Duit Dengan Jual Gambar

Anda kaki gambar? Atau food blogger? Travel blogger? Sebenarnya anda boleh gunakan gambar-gambar cantik yang anda telah photo shoot dan jual gambar tersebut di aplikasi Foap dan Clashot. Untuk anda mudah faham, aplikasi Foap dan Clashot adalah satu medium untuk kita jual foto dan jika ada pihak syarikat luar yang berkenan dengan gambar tersebut dan mereka akan membayar kepada anda.

4 Cara Buat Duit Dengan Smartphone Secara Santai
Apps Foap 

Senang saja anda nak buat duit dengan foto di Foap, anda perlu install apps tersebut dan upload gambar yang cantik dan berkualiti tinggi di apps itu. Bayaran adalah USD dan perlu ada akaun Paypal.

4. Buat Duit Dengan Online Survey

Selain 3 cara di atas yang telah saya kongsikan, anda juga boleh buat duit melalui Online Survey di beberapa laman web yang telah disediakan buat anda. Tapi jangan tersilap langkah pula jawab soalan survey di web SCAM. Disini saya kongsikan antara laman trusted online survey!

Contohnya seperti Valued Opinions satu platform survey online yang popular di Malaysia. Anda hanya perlu jawab soalan dan akan menerima rewards dalam bentuk voucher dan free gift. Tapi ada saja online survey yang lain turut memberi imbuhan berupa wang tunai.

Lagi mudah anda join platform online survey yang menyediakan pelbagai web di PanelPlace. Dari situ anda boleh pilih sendiri web survey online yang anda minat. Mudah saja hanya jawab soalan!

Mudahkan nak buat duit sampingan hanya dengan smartphone? Jika anda berusaha ada lah hasilnya! Ini antara cara duit dengan smartphone yang anda boleh cuba. Jika anda cadangan yang lain, boleh kemukakan di ruangan komen.

Baca juga :
● Buat Duit USD Di Instagram & YouTube

Terima kasih sudi membaca artikel ini.

9 comments:

  1. kalau whaff, aku malas dah.

    haha..

    penat nak main game depa hari-hari.

    ReplyDelete
  2. skrg baru abe tahu ttg peluang2 mm ini. tq

    ReplyDelete
  3. Menariknya kesemua 5 platform ni. Naknatauntaknak aje. Peluang dah si depan Mata ni

    ReplyDelete
  4. memang banyak cara nak buat duit dgn mudah dan selamat

    ReplyDelete
  5. I want to start a blog to write about everything that happens at school and
    with friends…anonymously…any sugestions?.

    Try to check my blog: -->> 대구오피
    (jk)

    ReplyDelete

  6. Hello mates, nice piece of writing and fastidious arguments
    commented at this place, I am really enjoying by these.

    Feel free to visit my blog - 부산오피

    (freaky)

    ReplyDelete

  7. Hi there mates, how is all, and what you would like to say concerning this
    article, in my view its truly awesome in favor of me.

    Look at my web-site 바카라

    (IVY)

    ReplyDelete

Powered by Blogger.