Header Ads

Rahsia Saya Jana Income 4 Angka Sebulan Dengan Affiliate

Salam hormat kepada pembaca blog ini. Anda nak jana pendapatan sambilan dengan mudah? Dengan keadaan ekonomi sekarang yang kian meruncing, sudah pasti kerja sambilan kini menjadi pilihan anda untuk menjana pendapatan. Ada yang buat bisnes burger setiap malam? Jual aiskrim hujung minggu? Apa kata anda cuba jana pendapatan secara sambilan dengan buat duit di internet!

Rahsia Saya Jana Income 4 Angka Sebulan Dengan Affiliate
..

Okay untuk artikel kali ini saya nak kongsikan cara atau rahsia jana income 4 angka sebulan dengan affiliate.

Soalan pertama yang anda ingin tahu apa itu affiliate?
....

Bagaimana cara untuk promosikan produk dan jana pendapatan melalui affiliate?

Okay teruskan membaca...

Rahsia Saya Jana Income 4 Angka Sebulan Dengan Affiliate 


Sebenarnya pemasaran affiliate atau affiliate marketing adalah satu bisnes yang bukan asing lagi dalam dunia marketing. Mudah kata, pemasaran affiliate ni masyarakat luar sana telah lama menggunakan platform affiliate ini sebagai medan untuk menjana income secara pasif. Tapi di Malaysia mungkin ramai lagi belum tahu tentang affiliate marketing!

Saya terangkan lebih jelas kepada anda  .. Affiliate adalah satu program perjanjian antara pendaftar affiliate dengan owner affiliate itu sendiri, dimana anda hanya perlu promosi link melalui pelbagai platform untuk menarik minat prospek membeli produk menerusi link affiliate anda. Sekiranya ada orang yang membeli produk melalui link affiliate anda, maka anda layak menerima komisen!

Artikel berkaitan 👉 3 Formula Buat Duit Dengan Affiliate Marketing

Lebih menariknya, anda tidak perlu mengeluarkan modal untuk membeli atau menyimpan produk affiliate anda.
...

Mudah bukan?


Buat Duit Affiliate di Malaysia 


Untuk pengetahuan anda, saya sudah daftar beberapa program affiliate yang ada di Malaysia dan ada antara telah membantu menambah pendapatan saya setiap bulan. Contoh affiliate yang saya join adalah seperti niche kerjaya, niche ecommerce, niche IM dan lain-lain lagi.

Ok.. Sekarang anda sudah faham apa itu affiliate !
...

Bagaimana cara nak promosi link affiliate anda ??


Okey sebenarnya ada beberapa cara anda boleh aplikasikan untuk promosi link affiliate anda. Cara yang paling berkesan saya syorkan adalah menerusi email marketing. Ini kerana pemasaran menerusi email lebih mudah untuk memberi penerangan kepada pembeli (prospek) anda dan menyakinkan terhadap sesuatu produk yang dipromosikan.

Selain email marketing, anda boleh gunakan group seperti Telegram, Whatsapp dan Facebook untuk pemasaran produk affiliate anda. Dengan adanya group ini, memudahkan anda berada lebih rapat dengan bakal prospek dan jika ia berminat dengan produk anda terhasil lah jualan!

....

Bagaimana caranya nak kumpul prospek anda di email dan group FB, Whatsapp dan Telegram?

Anda boleh gunakan platform seperti Blog, Google AdWords dan Facebook Ads. Bagi anda yang mahir gunakan blog, anda boleh bina website yang berkaitan dengan produk yang dipromosikan.  contoh saya bina website niche kerjaya, anda boleh promote link dari affiliate Infokerjaya yang berkaitan dengan peperiksaan SPA dan rujukan temuduga awam. Dengan itu lebih mudah dapatkan prospek dan dikumpulkan untuk mailing list anda.

Jika anda ada ilmu pengetahuan tentang Google AdWords, anda boleh keluarkan sedikit bajet untuk memudahkan website anda berada di top page enjin carian Google. Manakala, FB Ads pun sama jika anda mahir menggunakannya ia lebih mudah anda menarik prospek untuk dapatkan produk anda.

Untuk kumpul list prospek anda. Bagaimana nak kumpul list di email? Tak usah bimbang, anda boleh gunakan autoresponder seperti Aweber, Mailchimp, Constant Contact dan banyak lagi. Better saya syorkan guna autoresponder yang berbayar! Dengan adanya web ini, anda boleh mengumpul mailing list dan membuat penghantaran lebih sistematik.

Berminat buat duit dengan affiliate?

Jika ya! Anda salah seorang yang beruntung kerana anda boleh belajar dengan dapatkan rujukan dan panduan lengkap untuk promosi produk affiliate lebih berkesan hingga menjana pendapatan 3 atau 4 angka sebulan.

Panduan Affiliate Simple Tapi Power 


Bagi anda yang benar-benar serius nak buat duit melalui affiliate marketing, saya cadangkan dapatkan Panduan Affiliate Simple Tapi Power dari Oswald Justin.

Kenapa saya syorkan panduan ini kerana Oswald Justin salah seorang pakar marketing dalam dunia affiliate. Beliau sendiri telah buktikan jana pendapatan 5 angka hanya sebulan! Tambahan lagi, saya pun turut belajar dari panduan beliau dan telah membantu jana pendapatan sehingga 4 angka sebulan.

BUKTI PENDAPATAN AFFILIATE SAYA HASIL JUALAN 4 ANGKA PROMOSI PRODUK ORANG LAIN 

Rahsia Saya Jana Income 4 Angka Sebulan Dengan Affiliate
Carta Jualan Pegawai LHDN 

Rahsia Saya Jana Income 4 Angka Sebulan Dengan Affiliate
Carta Jualan Kawalan Trafik Udara 

Ilmu yang dikongsikan beliau simple tapi power dan sangat mudah untuk fahami bagi anda ingin mula buat duit dengan affiliate. Jom cepat-cepat dapatkan Panduan Affiliate Simple Tapi Power ini! . "Di mana ada kemahuan di situ ada jalan"..


Semoga perkongsian ini dapat membantu bagi anda yang masih mencari-cari untuk belajar buat duit dengan affiliate. Sedikit sebanyak saya telah dapat membantu anda. Ilmu yang ada saya kongsikan supaya anda manfaatkan dan dapat memanfaatkan kepada orang lain. Terima kasih sudi membaca.

8 comments:

  1. wah! hebat program ni...

    ReplyDelete
  2. Dah agak dah! memang tak lama lagi jadi otai affiliate ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana ada elih jauh lgi masih belajar...

      Delete
  3. Wow... Masyuk tu. Tahniah.

    ReplyDelete
  4. terbaikk...kena singgah lagi utk hadam ilmu kat sini...

    ReplyDelete
  5. Aduhai... nak dapat 3 angka pun terpinga2 ni.... semoga saya sukses macam mokman..

    ReplyDelete
  6. bukan senang nak main affiliate ni... kena banyak baca

    ReplyDelete

Powered by Blogger.