Header Ads

Rahsia Keajaiban Bersedekah Membina Kekayaan Dalam Hidup

Rahsia Keajaiban Bersedekah Membina Kekayaan Dalam Hidup | Alhamdulillah tinggal beberapa hari saja umat Islam sekali lagi dapat bertemu dengan bulan Ramadhan. Sudah pastinya bulan Ramadhan adalah bulan yang paling dinanti-nantikan dan berusaha untuk melipat gandakan ibadat yang dijanjikan ganjaran istimewa dalam bulan mulia tersebut.

Rahsia Keajaiban Bersedekah Membina Kekayaan Hidup!

Sudah kita ketahui bulan Ramadhan adalah bulan yang mempunyai keistimewaan, kelebihan dan keajaiban khususnya kepada orang beriman. Lantaran itu Allah menjanjikan dengan membuka pintu seluas-luas syurga dan ditutup segala pintu neraka.

Bagaimana cara menambah pahala dalam bulan Ramadhan?
......

Oleh itu perlulah kita meningkatkan amalan ibadat khususnya solat tarawih, berzikir & membaca al-Quran dan juga amalan wajib Puasa Ramadhan. Okay. Tapi, artikel ini saya hanya akan sentuh bab sedekah yang mempunyai kelebihan dan keajaiban bagi orang bersedekah .

Benar tak saya katakan bulan Ramadhan adalah hari, masa atau bulan yang kita terfikir untuk bersedekah? Amatlah susah kita nak bersedekah jika hari-hari biasa...

Kita jangan salah anggap bersedekah ini hanya pemberian wang tunai. Tapi sebenarnya bersedekah mempunyai makna begitu luas hinggakan tersenyum pun dianggap bersedekah termasuklah menanam pokok dengan niat semoga buahnya dimakan oleh burung turut dianggap bersedekah. Walhal itu Allah janjikan akan melipat gandakan ganjaran 700 kali ganda kepada orang bersedekah ketika puasa Ramadhan dengan niat kerana Allah!

Rahsia Keajaiban Bersedekah Membina Kekayaan Hidup!


Sebenarnya saya tertarik dengan sebuah ebook Rahsia Sedekah yang membongkarkan rahsia keajaiban bersedekah! Menceritakan hanya bersedekah boleh jadi kaya di dunia dan akhirat. Ingin tahu rahsia menjadi kaya? Bagaimana ingin kaya?

Kesemuanya berbalik kepada diri kita sendiri. Pernah kita terfikir orang selalu sedekah rezekinya akan kurang.... Sebenarnya bagi yang bersedekah rezekinya akan lagi melimpah ruah dengan ganjaran pahala ke atas pemberi sedekah.

Dalam ebook ini juga turut menceritakan tentang kelebihan bersedekah serta bagaimana orang yang suka bersedekah boleh jadi kaya limpah ruah rezekinya.

Ebook Rahsia Sedekah Membina Kejayaan Dengan Bersedekah 


Ebook ini mengandungi 32 bab adalah isi kandungan :

Rahsia Keajaiban Bersedekah Membina Kekayaan Hidup!

Jika anda berminat dan ingin fahami lebih mendalam apa itu makna bersedekah boleh dapatkan dengan klik link di bawah ;

>> Dapatkan Rahsia Keajaiban Sedekah Membina Kekayaan Dengan Bersedekah !

Semoga artikel ini memberi makna dan kefahaman kepada anda semua lebih-lebih lagi dah nak Ramadhan. Salam al mubarak!

Baca juga : Jadual Berbuka Puasa dan Waktu Imsak Seluruh Negeri di Malaysia 2017

2 comments:

  1. Cerita menarik..
    Memang benar bersedekah adalah cara yang terbaik untuk kaya..

    ReplyDelete
  2. Sedekah pintu kepada rezeki lebih murah.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.