Cara Mudah Lulus Permohonan Kad Kredit

Cara Mudah Lulus Permohonan Kad Kredit |Pernah korang memohon kad kredit tapi tidak lulus permohonan oleh pihak bank? Mulalah korang fikir tapi tidak tahu apa sebab dan mengapa permohonan kad kredit anda tidak diluluskan. Jangan berputus asa dan cari sebab permohonan anda tidak memenuhi kriteria bank dan baiki kesilapan anda. Tahu bagaimana cara mudah lulus permohonan kad kredit?

Mudah lulus permohonan kad kredit
Mohon Kad Kredit

Hari ini, saya akan kongsikan tips dan cara mendapat kelulusan permohonan kad kredit dengan mudah. Baca selanjutnya apa yang anda perlu tahu sebelum memohon kad kredit.

Cara Mudah Lulus Permohonan Kad Kredit


1. Kaji Permohonan Anda Ketika Mengisi Borang Maklumat

Perkara utama yang sebenarnya penting tapi kadang kala anda terlepas pandang sewaktu mengisi borang permohonan. Mungkin disebabkan itu permohonan anda ditolak kerana melakukan kesilapan mengisi borang peribadi. Seharusnya anda perlu meneliti dan menyemak semula borang yang telah diisi agar anda tidak melakukan sebarang kesilapan lebih-lebih lagi bagi yang mengisi borang di laman sesawang secara online.

2. Faktor Pekerjaan

Bagi faktor pekerjaan, sekiranya anda baru mula memasuki dalam alam pekerjaan selepas anda graduate mungkin mengalami kesukaran untuk mendapatkan kelulusan kad kredit. Ini kerana sekurang-kurangnya anda telah bekerja selama setahun agar mudah untuk diluluskan permohonan dari pihak bank.

Selain itu, bagi yang bekerja secara kontrak maknanya bukan tetap, anda mungkin berisiko untuk mendapat kelulusan permohonan hal ini kerana pihak bank kurang gemar dan tidak yakin kepada individu yang bekerja secara kontrak kerana status pekerjaan berbanding seseorang yang bekerja secara tetap.

3. Kaji Pendapatan Anda Tidak Terlalu Rendah

Jika anda ingin membuat permohonan kad kredit, pastikan pendapatan anda sudah cukup untuk memenuhi kriteria permohonan kad kredit agar lebih mudah diluluskan. Pendapatan bulanan anda sekurang-kurangnya RM2,000 untuk anda layak mendapatkan kad kredit.

Baca Juga: Kenapa Pilih Kad Kredit Hong Leong Bank

4. Pastikan Semak dan Dapatkan Salinan Laporan Kredit CCRIS

Perkara ini sepatutnya anda tidak lepas pandang, di mana sebelum anda membuat permohonan kad kredit pastikan anda menyemak dan dapatkan dahulu salinan laporan kredit CCRIS anda untuk memastikan bahawa laporan anda sentiasa dalam keadaan baik. Hal ini kerana apabila pihak bank telah memproses permohonan kad kredit, mereka akan menganalisa terlebih dahulu laporan kredit anda melalui sistem CCRIS.

5. Memohon Kad Kredit Paling Sesuai

Sebab lain yang mungkin penyebab penolakan permohonan kad kredit adalah anda tidak memenuhi syarat-syarat dan keperluan kad kredit tersebut. Seharusnya anda perlu kaji dahulu kad kredit yang mana lebih sesuai untuk anda mendapat kelulusan permohonan dengan mudah. Cuba anda lihat disini Tips Memilih Kad Kredit Terbaik. Selain itu, anda perlu juga bandingkan kad kredit untuk mengetahui semua keistimewaan sebelum anda memohon kad kredit. Dapatkan maklumat lanjut perbandingan kad kredit di RinggitPlus.com.

Bandingkan Kad Kredit Terbaik di RinggitPlus.com


Anda sudah tahu kan apa punca permohonan anda tidak berjaya atau ditolak. Dengan adanya tips permohonan kad kredit ini ia dapat membantu anda untuk mendapatkan kelulusan permohonan kad kredit dengan lebih mudah. Jika anda ingin dapatkan lebih lanjut kad kredit yang diperlukan anda, layari ke RinggitPlus.com.

Jika anda mahu mendapatkan kad kredit dengan kadar terbaik dan sesuai untuk anda? Bandingkan kad kredit terbaik secara percuma di RinggitPlus.com untuk mendapatkan kad kredit terbaik bagi kegunaan anda.

0 comment... add one now