Header Ads

Cara Mudah Dapatkan Likes dan Followers di Instagram

Cara Mudah Dapatkan Likes dan Followers di Instagram | Adakah anda sedang mencari tips dapatkan like dan followers untuk akaun Instagram anda dengan cara paling simple dan efektif? Pernah terfikir mahu memiliki follower macam selebriti? Atau anda ingin memulakan bisnes hanya melalui instagram? Dengan jumlah followers yang banyak memudahkan anda membuat sesuatu bisnes dan jana pendapatan hanya melalui Instagram. Bagaimana cara mudah dapatkan likes dan followers di Instagram?

Cara Mudah Dapatkan Likes dan Pengikut di Instagram
Cara Tambahkan Followers dan Likes Instagram

Salah satunya dengan menerima endorsement produk, menjual produk sendiri atau mempromosikan produk orang lain. Semuanya anda boleh lakukan hanya bermodalkan followers, likes dan komen yang banyak, tetapi bagaimana caranya? Mari saya bahaskan! Dalam artikel ini akan dibahaskan tips meningkatkan likes dan followers di Instagram anda.

8 Cara Dapatkan Likes dan Pengikut di Instagram


1. Connection Akaun Facebook dan Instagram Anda

Ini adalah cara paling umum dan anda boleh lakukan, di mana anda perlu connect kan akaun Facebook anda dengan Instagram. Korang boleh lihat sendiri sahaja kerana 20% pengguna Instagram berada di Facebook.

Apabila anda menyambung akaun Facebook dengan Instagram maka akan ada pemberitahuan (notification) di Instagram rakan anda. Jika akan rakan anda yang menggunakan Instagram dan menyambung ke Facebook juga, kemungkinan besar mereka akan follow anda.

2. Gunakan Hashtag yang popular

Tidak jauh berbeza dengan Twitter kerana Instagram juga menggunakan hashtag (#). Dengan adanya hashtag, maka gambar anda mudah terindeks oleh Instagram.

20 Hashtag Popular


Berikut saya kongsikan 20 hashtag popular di Instagram ;

1. #love
2. #instagood
3. #photooftheday
4. #beautiful
5. #tbt
6. #happy
7. #cute
8. #fashion
9. #followme
10. #likeforlike
11. #picoftheday
12. #selfie
13. #summer
14. #friends
15. #instadaily
16. #girl
17. #fun
18. #art
19. #smile
20. #repost

Jika anda ingin ketahui lebih lanjut hashtag yang popular, anda boleh rujuk sendiri 100 top hashtag di sini .

Cara Mudah Dapatkan Likes dan Pengikut di Instagram
Tulis Hashtag Popular di Instagram

3. Like dan Komen Pada Pengguna Instagram Lain

Cara yang paling mudah untuk dapatkan like dan tambah followers adalah anda sendiri yang perlu mulakan dahulu likes dan komen di Instagram pengguna lain. Maka, dengan itu kemungkinan besar pengguna tersebut akan kembali komen dan follow anda.

4. Gunakan Latergramme Untuk Menjadualkan Posting Anda

Posting mengikut waktu yang berjadual adalah kunci utama untuk meningkatkan pertumbuhan jumlah pengikut anda di Instagram.

5. Mengadakan Contest di Instagram

Salah satu cara paling mudah untuk dilakukan adalah hantar imej untuk mempromosikan pertandingan ini dan meminta orang ramai untuk likes dan memasuki contest ini.

6. Promosi Akaun Instagram di Media Sosial Lain

Cara mudah tambah follower Instagram hanya kongsikan profile anda di media sosial lain seperti Facebook, Twitter, Linkeldn dan banyak lagi.

7. Cari Hashtag Popular

Anda perlu bijak mencari dan mengikuti orang yang menggunakan hashtag popular seperti #followme dan #likeforlike. Ramai yang akan mengikuti anda kembali.

8. Tanya Soalan Dalam Caption Gambar Anda

Anda boleh mengguna caption dalam gambar anda dengan pertanyaan soalan adalah cara terbaik untuk meningkatkan penglibatan (engagement) anda.

Panduan Tingkatkan Followers di Instagram Dengan IGKaboom


Cukuplah sudah panjang lebar saya kongsikan tips bagaimana cara nak dapatkan likes dan pengikut yang banyak di Instagram. Nak tahu tak satu rahsia tingkatkan jumlah followers dengan pantas? 8 Cara yang saya kongsikan di atas itu adalah sebilangan tips sahaja. Ok! Mr. Nigel Ong, Pengasas dan CEO Servis IGKaboom Malaysia telah mendedahkan bagaimana meningkatkan followers dan letupkan jualan sales di Instagram dengan mudah.

>> KLIK SINI UNTUK DAPATKAN PANDUAN IGKABOOM

Dalam panduan ini anda didedahkan cara bina dan tingkatkan followers, cara dapatkan likes, rahsia berinteraksi secara santai dengan followers, meletupkan jualan produk di IG dan banyak lagi hanya terdapat di ebook IGKaboom ini. Apa menariknya dan keistimewaan ebook ini adalah pengalaman sendiri oleh Nigel Ong.

Mungkin korang tak terfikir jumlah followers dan likes yang banyak dapat mempengaruhi pengguna lain tahu akan tentang bisnes anda di Instagram. Dengan itu memudahkan anda untuk mendapatkan sales dengan cepat jika anda mempunyai followers yang ramai.

Brader ini sudah dedahkan panduan tingkatkan followers dan letupkan jualan dengan pantas! Dapatkan Panduan Instagram Kaboom Sekarang!

Jika anda tertanya-tanya dan tercari-cari panduan terbaik untuk meningkatkan likes, followers dan sales di Instagram, saya syorkan anda dapatkan Ebook IGKaboom adalah panduan yang terbaik masa kini. Inilah peluang terbaik anda tingkatkan followers dan sales dengan cepat dan mudah.

>> Klik Sini Download Ebook Panduan IG Kaboom

Kesimpulan, apa yang saya boleh simpulkan Ebook Panduan IG Kaboom adalah yang terbaik untuk anda miliki dengan didedahkan segala tips dan panduan yang tak pernah dikongsikan oleh sesiapa di luar sana. Jangan tunggu lama sangat bertindak, dapatkan sekarang!

2 comments:

  1. Wahhhh lepasni boleh la jadi instafemes pulak hehehe

    ReplyDelete
  2. Banyaknya tips.. kena cuba ni.. nak jadi instafemes jugak :d

    ReplyDelete

Powered by Blogger.