Header Ads

Semakan E-Penyata Gaji Online Kakitangan Awam

Semakan E-Penyata Gaji Online Kakitangan Awam | Anda tahu nak semak gaji kakitangan kerajaan online? e-Penyata Gaji (e-Gaji) adalah satu sistem yang membolehkan kakitangan awam membuat semakan gaji secara online. Perkhidmatan e-Penyata Gaji ini disediakan secara percuma oleh Jabatan Akauntan Negara Malaysia (ANM) di lawan web http://www.anm.gov.my/. Lihat ini juga : Jadual Pembayaran Gaji Bulanan Kakitangan Awam 2017

Dengan adanya sistem e-Penyata Gaji, slip gaji bulanan kakitangan kerajaan akan dapat diakses secara atas talian (online), kebiasaannya sehari sebelum tarikh pembayaran gaji kakitangan awam dengan lebih cepat dan mudah. Sediakan secara ringkas bagaimana untuk menggunakan semakan penyata gaji ANM tersebut.

Semakan E-Penyata Gaji Online Kakitangan Awam

Cara Semakan e-Penyata Gaji Secara Online Untuk Kakitangan Awam 

1. Pertama kali anda layari Portal Rasmi Jabatan Akauntan Negara Malaysia (JANM) di pautan ini www.anm.gov.my.

2. Klik pada pautan "Sistem e-Penyata Gaji dan Laporan", dan anda akan dibawa ke halaman daftar masuk.

Semakan E-Penyata Gaji Online Kakitangan Awam

3. Mendaftar untuk pengguna
Untuk pengguna baru, anda hendaklah mendaftar terlebih dahulu melalui pautan "Pertama Kali Mendaftar".

4. Menyemak slip gaji
Setelah selesai mendaftar, anda boleh log in dengan mengisi maklumat-maklumat yang diminta isi seperti No. Kad Pengenalan atau No. Passport, No. Gaji, Kata Laluan dan Soalan Keselamatan.

Untuk maklumat lanjut, anda boleh hubungi JANM melalui email di alamat maklumbalas@anm.gov.my atau pun menelefon 03-88821000.

Baca juga :
● Permohonan Cuti Kuarantin Kakitangan Awam 2017

Diharapkan pihak Jabatan Akauntan Negara Malaysia dapatlah kita menggunakan saiz server yang lebih besar dan efisien supaya melancarkan lagi proses semakan e-Penyata Gaji di portal itu. Semoga perkongsian ini membantu anda membuat semakan e-penyata gaji kakitangan awam secara online.

Sumber : http://anm.gov.my/main.php

1 comment:

Powered by Blogger.