Header Ads

Cari Kerja dan Jawatan Kosong Kerajaan Di Government.my

Cari Kerja dan Jawatan Kosong Kerajaan Di Government.my | Adakah anda sedang mencari kerja? Pekerjaan apa yang anda mahu ceburi dalam bidang yang anda miliki? Anda mencari-cari jawatan kosong kerajaan? Nak tahu cara mudah cari kerja dan jawatan kosong yang disediakan di laman web.

Sudah anda ketahui, peluang pekerjaan yang ada di Malaysia masa kini semakin berkurangan dan telah menjadi perebutan atau persaingan di kalangan warga Malaysia. Anda boleh lihat sendiri pekerja MAS kehilangan tempat kerja seramai 6,000 orang walaupun sesetengah di kalangan mereka sudah bekerja lama.

Cari Kerja dan Jawatan Kosong Kerajaan Di Government.my

Statistik yang dikeluarkan oleh Kementerian Pelajaran Malaysia telah menunjukkan bahawa kadar penggangguran di kalangan pelajar Malaysia selepas graduate Diploma mahupun Ijazah semakin parah saban tahun. So, apa konklusinya untuk atasi masalah ini. Baca selanjutnya...

Untuk makluman anda, di sini saya ingin memperkenalkan satu laman web jawatan kosong yang menyediakan lebih 10,000 jawatan kosong sama ada kerajaan mahupun swasta yang anda boleh mohon. Laman web ini turut menyediakan jawatan kosong terkini dengan pantas dan efektif mengikut semua negeri yang boleh anda lihat.

Government.my juga menyediakan jawatan kosong kerajaan di kesemua bahagian bidang dalam kerajaan yang anda boleh mohon. Secara lumrahnya, kerja kerajaan sangat diimpikan oleh warga Malaysia kerana memberi peluang pekerjaan dan turut terjamin masa depan kelak.

Sebagai contoh jawatan kosong kerajaan yang anda boleh mohon di laman web Government.my seperti jawatan kosong SPAjawatan kosong pos malaysiajawatan kosong JPAjawatan kosong felda dan banyak lagi yang anda boleh cari dan apply mengikut kelayakan anda.

Bukan semudah itu untuk mencari tempat kerja dalam era globalisasi ini. Anda perlu ada keyakinan, bersemangat dan terus berusaha untuk mencari jawatan kosong, misalnya laman web Government.my telah menyediakan peluang pekerjaan kepada anda.

Tips mudah untuk mendapatkan pekerjaan. Mana tak nya, ribuan siswazah graduate setiap tahun. Caranya mudah, anda follow tips ini iaitu hanya mendaftar dengan agensi pekerjaan swasta. Masa sekarang syarikat lebih berminat menggunakan agensi pekerjaan. Dari situ, agensi ini akan membantu menapis calon dan menghantar anda untuk di temuduga.

Apa yang saya harapkan, anda semua boleh bantu membantu kongsikan artikel ini agar orang di luar sana yang masih tercari-cari atau yang ingin memohon kerja, boleh lah anda mengisi kekosongan jawatan kosong yang disediakan di laman web Government.my ini. Pihak kerajaan khususnya Kementerian Sumber Manusia perlu menrencanakan semula dan mengambil langkah proaktif  untuk mencegah kadar penggangguran di kalangan siswazah Malaysia masa kini.


No comments

Powered by Blogger.