Header Ads

Cara Apply Appeal Adsense Akaun Yang Dibanned!

Cara Apply Appeal Adsense Akaun Yang Dibanned | Tak sampai 24 jam yang lalu, saya telah memohon rayuan (appeal) Google Adsense buat pertama kali mengenai status akaun adsense saya yang masih sekarang saya masih bingung. Sebabnya tak pernah dapat sebarang mesej atau email daripada pihak google team sama ada di banned atau tidak.

Cara Apply Appeal Adsense Akaun Yang Dibanned!

Apa yang saya dapati terdapat dua jenis banned atau disabled yang Google lakukan ke atas akaun adsense.

Pertama banned laman web sahaja! Maksudnya hanya banned domain blog anda atau pun website tertentu. Manakala, domain yang lain masih terus berfungsi seperti sedia kala.

Kedua banned akaun adsense terus! Yang kedua ni paling bahaya buat blogger kerana Google akan terus memadam akaun adsense kita. Maknanya, kalau dah kena macam ini buat lah blog baharu dan mohon akaun adsense semula.

Tapi, situasi yang saya lalui adalah no 1 sahaja. Justeru itu, saya ambek inisiatif mendapatkan pandangan daripada beberapa orang blogger mengenai cara nak apply appeal adsense jika blog kena banned atau disabled.

Alhammdullilah saya dapat caranya nak apply yang dikatakan sangat mudah tapi agak sukar nak dapat keputusan yang kita mahu. Aku berjaya antar tak sampai 24 jam yang lalu, dan keputusan mungkin mengambil sekurang-kurangnya 2 hari atau pun selebihnya.


Bagaimana nak tahu blog anda dibanned? 

Apabila blog anda dibanned , google akan antar email mengenai status adsense yang anda tidak boleh lagi letak iklan.

Tips nak cara apply appeal?

1. Di dalam email, anda akan dapati di bahagian bawah ada cara nak apply appeal atau rayuan.
2. Sebelum nak mohon, padamkan terlebih dahulu konten anda yang telah dibanned.
3. Tunjukkan bukti URL link tersebut bahawa anda telah memadam konten tersebut.
4. Di bawah ni contoh form atau borang untuk anda isikan.

Cara Apply Appeal Adsense Akaun Yang Dibanned!

Cara Apply Appeal Adsense Akaun Yang Dibanned!

Saya harap keputusan yang bakal terima membuahkan hasil saya dapat kembali guna akuan adsense seperti dulu. Sebarang pertanyaan boleh tanya saya terus di ruangan komen.

No comments

Powered by Blogger.