5 Resepi Makanan Yang Anda Perlu Tahu Masak Sebelum Kahwin

Sebelum kahwin pasti ramai yang risau tak boleh masak atau tak reti masak kan? Persediaan sebelum menjadi isteri itu penting. Perkara basic yang anda perlu tahu macam nak masak air ke, nak masak nasi dengan sempurna, buka api untuk masak (ada juga yang tak tahu ya), potong bahan masakan. Ahaa potong memotong ni pun penting juga, jangan letak je bawang sebiji dalam periuk tu. hehehe

Tak boleh masak sebelum kahwin tak ada masalah, lepas kahwin boleh belajar, cuma seelok-eloknya boleh masak lauk simple untuk bakal suami tu kan lebih bagus. Jadi antara lauk yang anda boleh praktis masak sebelum kahwin seperti di bawah ni. 
1. Sardin Tumis
sambalsardincilipadi-1600x850.jpg
2. Sayur Air
P1060722-1.jpg

3. Ayam Masak Kicap
img_98101.jpg
4. Sup Ayam
resep-sop-ayam.jpg

5.  Sambal Telur
RSCN6881.JPG

Haaa, kalau rasa nak mula praktis masak tu, dah boleh google resipi makanan macam kat atas tu. :) Selamat belajar masak! 

2 comments.. read them below or add one

@SENTIASAPANAS @SENTIASAPANAS Oktober 20, 2016
Semua febret ni, sedapnya :)
ayunie ramli ayunie ramli Oktober 21, 2016
Lulus walaupun tk sedap ..