Header Ads

Cara Shopping Online Mudah Di Ezbuy.my

CARA SHOPPING ONLINE MUDAH DI EZBUY.MY | Assalamualaikum... Pernah dengar pasal Ezbuy? Ada pengalaman shopping di Ezbuy Malaysia tak? Ezbuy adalah salah satu medium online shopping yang menawarkan barangan dari China, USA dan Taiwan, di mana ia dah wujud sejak 2010 lagi. Harga barangan di sini ditawarkan agak murah dan ada tawaran Prime. Nak tahu tak apa Prime, baca sampai habis... Lagipun ada beberapa jenis barang atau produk dijual sini adalah seperti;

Image result for ezbuy

● Shoes, Bags & Accessories
● Men's Clothing
● Women's Clothing
● Beauty and Health
● Mobiles and Tablets
● Sports & Outdoors

Cara Shopping Online Mudah Di Ezbuy.my


Kalau dah minat nak buat pembelian barang di Ezbuy.my. Di sini aku akan kongsikan cara-cara shopping secara online di Ezbuy.

1. Login atau Register

- Pertama kali yang patut anda lakukan adalah daftar akaun Ezbuy terlebih dahulu bagi yang belum ada akuan.
~ Sila klik 'Register' dan isi segala maklumat yang diperlukan sahaja.
- Selepas dah Register, boleh klik 'Login' dan mula buat pilihan apa sahaja produk atau barangan yang berkenan di mata anda.


2. Pilih barang yang ingin dibeli

Pilih je barang atau produk yang anda mahu miliki dan kalau dah jumpa klik pada barangan tersebut.


3. Pilih Warna atau Kuantiti

Lepas selesai pilih barang, korang boleh buat pilihan warna atau kuantiti yang anda mahu milikinya. Kalau dah OK! Boleh klik 'Add To Cart'.


4. Shopping Cart

Shopping Cart ni nak paparkan barang atau produk yang anda dah pilih dan akan dimasukkan di sini. Semak semula barang yang hendak membeli dan klik 'Check Out'. Selepas itu, ia akan paparkan ORDER SUMMARY!


5. Shipping Fee

Di bahagian ini, anda buat pilihan sendiri pilih la jenis penghantaran mengikut keperluan dan bajet. Kalau tak rushing nak produk tu, buat pilihan shipping fee yang murah tapi perlu sabar sikit. Opss....kalau anda ada voucher RM15 jangan lupa letak di situ.

6. Mailing Address

Kalau anda pertama kali buat pembelian di Ezbuy.my, jangan lupa pula masukkan alamat untuk pos.

7. Pembayaran/Pay Now

Bila dah isi alamat buat pertama kalinya, maka tiba masa anda perlu buat pembayaran produk yang ingin dibelikan. Ezbuy anda boleh buat pembayaran guna online banking. Cara nak buat payment, ikut jer arahan dye. Done!!! Dan tunggu jer barang anda sampai.

Kalau lah anda ni memamg jenis kaki shopping online atau pun pelanggan setia Ezbuy , maka anda disarankan subcribe untuk jadi Ezbuy Prime Membership. Nak tahu apa itu Prime dan Benefits using Prime Service?

Prime adalah semua caj yang dikenakan untuk shipping barangan kita. Ini kerana kebanyakan barang di dalam Ezbuy adalah produk luar negara dan memerlukan International Ship. Jadi kalau anda jadi ahli Ezbuy Prime Membership, charge untuk shipping akan menjadi hanya RM8.80 dan juga tidak mengira besar atau kecil barangan yang anda pilih tu.

Korang boleh klik sini untuk mendaftar https://goo.gl/7eXgQs.


So, bagi anda yang ingin membeli barangan di Ezbuy.my, korang perlu daftar di Ezbuy.my, automatik anda akan dapat voucher RM15. Kalau anda dah pernah daftar, korang tetap akan dapat diskaun 15% cas penghantaran dengan hanya masukkan code.

Ohh...setakat itu saja perkongsian aku tentang cara buat pembelian barang di Ezbuy.my. Saya pasti anda tidak akan kecewa dengan shopping online ini yang harganya murah dan berpatutan. Selamat bershopping!!!!


No comments

Powered by Blogger.