Header Ads

Cara Semak Harga Sebuah Blog Melalui CuteStat.com

Pernah tak anda terfikir berapakah nilai atau harga sebuah blog anda? Benarkah anda boleh menyemak atau tahu akan harga sesebuah blog? Ini jawapannya dengan menggunakan tool CuteStat.com.

Lihat gambar di bawah ini adalah analisis laman web saya iaitu lokmanamirul.com, apa yang saya boleh rangkumkan daripada analisis ini dianggarkan 80% tepat dan ada logiknya.





Daripada analisis data di atas, menunjukkan nilai website lokmanamirul.com adalah $240.00. Bayangkan kalau ditukarkan kepada Ringgit Malaysia boleh tahan lah bernilai RM960+! Itu cuma anggaran sahaja. Nama pun estimate worth.

Selain itu juga, ia turut memaparkan segala website anda seperti umur website domain anda, global rank (Alexa rank), pagespeed score, traffic report dan sebagainya.





Mesti anda nak tahu bagaimana sistem ni berfungsi? Bagaimana mereka boleh tahu segala maklumat website anda termasuklah nilai website anda sekali. Ini jawapannya!

CuteStat.com adalah suatu perkhidmatan web untuk Pemilik Laman Web dan Webmaster untuk mendapatkan maklumat yang berkaitan dengan Nama Domain, Alamat IP , Web Server dan Search Engine Optimization (SEO). Ia adalah alat yang menyediakan pelbagai laporan statistik untuk mana-mana laman web seperti laman web Valuation, Search Engine Laporan, Laporan Trafik , Social Engagement , Keselamatan, Host Maklumat, WHOIS Domain , Page Speed ​​dan banyak lagi. Hanya taip Nama Domain anda di atas laporan yang menggerunkan itu.


Ini cara nak menyemak nilai dan harga blog/website anda?



●Pertama kali masuk ke website CuteStats.com 
●Masukkan URL blog anda di "What You Like to Query Today? dan klik "Lookup".
●Klik "Updated Stat" dan siap!
●Dah tahu keputusan keseluruhan analisis website anda dan nilai harga website.

Benar2 beruntungkan jadi sorang blogger! Anda boleh turut kongsikan nilai blog anda di ruangan komen di bawah. Pendapat saya, nilai sesebuah blog ni adalah sebagai kayu ukur prestasi dan pencapaian yang blog kita miliki.

1 comment:

Powered by Blogger.