Header Ads

Entri Aiman Tino Paling Meletop Dengan 80,000+ Pageviews!

Apa yang aku nak kongsikan malam ni adalah satu keputusan luar jangkaan. Mana lah aku tak terkejut, hanya dua bulan saja aku publish, satu entri ini telah cecah 80,000 ke atas pageviews. Tinggi bebenor!!!! Sebenarnya, sebelum aku nak tulis entri ni, satu keyakinan diri datang kepada aku bahawa entri ini akan jadi isu atau fenomena di Malaysia. Nak tahu tak? Apa kah entri yang dikatakan luar biasa!

Ini dia entri yang berjudul biodata Aiman Tino. Siapa sangka, sorang hamba Allah yang tak dikenali dengan usianya yang masih muda, tiba2 nama dia naik meletop di dunia hiburan Malaysia, sekaligus memberi satu tempias atau 'superpower' kepada para blogger yang menulis mengenai Aiman Tino.

Kalau korang lihat artikel yang di bawah selain Aiman Tino sangat jauh berbeza dengan puluhan ribu. Cuba lihat....


Ini baru korang lihat pageviews dengan jumlah 80,231 untuk 11 September 2016. Bagi aku ini satu keputusan yang sangat mengejutkan dan dikatakan paling berjaya walaupun aku sedar masih jauh dengan blogger yang jauh lebih hebat dengan entri mereka yang lebih power, seo n useful.

Kalau mengikut search keywords yang dicari para pengguna di luar sana mengenai Aiman Tino sangat banyak dan kerap kali tiap masa. Bayangkan top 10 keywords dalam blog lokmanamirul.com hanyalah mengenai Aiman Tino. Aku rasalah ni mungkin cewek2 Malaysia termasoklah Indonesia cari tentang Aiman Tino, kalau lelaki bagi akulah mungkin 20% camtu, tu pun mengenai lirik lagunya.

Korang nak tahu apa rahsia artikel ini sangat 'superpower' di Google, sebenarnya semasa aku publish entri Aiman Tino, tak dak sesiapa pun yang tulis mengenainya. Kalau ada pun mungkin lirik lagu Ku Rela Dibenci saja. Dengan tanpa persaingan dari blogger lain, menyebabkan enjin carian hanya fokus untuk blog aku saja mengenai biodata Aiman Tino. Buktinya korang lihat keyword di atas.

Bagi aku entri ini memberi kekuatan untuk aku teruskan lagi berusaha tingkatkan entri yang lebih berguna dengan harapan pv yang tinggi. Moga2 ia memberi motivate kepada para blogger yang berada di luar sana untuk lebih succeed. Keeping ur writing n grabbing ur achievement!


4 comments:

  1. power nii.. boleh ajarkan tak ? :)

    ReplyDelete
  2. Aishh...sy pun masih baru...saudara jauh lebeh hebat dari saya

    ReplyDelete
  3. Inilah teknik seo terbaik sepanjang zaman hehe..boleh apply utk penulisan seterusnya, enjin carian suka keyword ni..keep it up bro..

    ReplyDelete
  4. Tahniah ya! Teruskan usaha..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.