Header Ads

Cara Padam Akaun Facebook

Dalam entri ini, saya ingin kongsikan kepada anda bagaimana untuk memadam(delete) akaun dalam Facebook bukannya untuk deactivate akaun.

Cara-cara padam akaun Facebook;



1. Log in to Facebook 

- Pertama kali anda perlu log in ke akaun Facebook yang mahu padam terlebih dahulu.



2. Menyimpan apa-apa data yang anda perlukan 

- Sebelum anda hendak delete akaun Facebook, menyimpan apa-apa dari akaun anda bahawa terdapat peluang anda perlu kemudian.
- Bergantung kepada keperluan anda ini boleh termasuk maklumat hubungan, gambar, kandungan profil peribadi dan banyak lagi.
- Jika ada banyak data yang hendak simpan atau tidak kenalpasti, anda mungkin mahu memuat turun satu salinan data akaun Facebook anda. Anda boleh melakukan ini dengan pergi ke halaman tetapan. Dari halaman profil utama anda, klikkan segitiga ke bawah menunjuk di sebalah kanan paling atas halaman, kemudian klik tetapan.
- Pada menu tetapan, klik link kecil yang berkata 'download a copy of your Facebook data'. Ikut arahan untuk mengesahkan identiti anda dan boleh untuk muat turun.



3. Clear sejarah Facebook anda jika dikehendaki 

- ia mudah untuk memadam banyak sejarah anda sekaligus dengan Activity Log. Untuk mengakses Activity Log, klik butang privasi di sudut atas kanan. Pilih 'See More Settings'. Pada halaman seterusnya, klik pautan 'Use Activity Log'. Di sini, anda boleh memadam aktiviti anda dengan mengklik 'small icon pencil' bersebelahan antara satu sama dan memilih 'Delete'.

4. Melawat halaman akaun padam

- Laman ini yang membolehkan anda untuk secara kekal memadam akaun anda, tidak mudah untuk mencari. Ia tidak boleh diakses dengan facebook biasa, anda perlu mencari ia di enjin carian atau melihat di laman Facebook.com/help.



5. Masukkan password dan complete the CAPTCHA 

- Apabila telah lengkapkan CAPTCHA, tekan "okay" untik menjadualkan akaun anda secara penghapusan kekal.

6. Tunggu 14 hari 

-Sebaik saja anda telah memadamkan akaun, akaun anda secara automatik segera deactivate. Pada masa ini, jika anda log masuk ke akuan anda, anda akan mempunyai pilihan untuk mengembalikannya.





No comments

Powered by Blogger.