Header Ads

Affiliate Program - Maksudnya?



Istilah Affiliate pernah didengari tetapi masih tidak fahami apakah maksudnya? Dalam entri ini saya , kongsikan kepada anda apakah itu Affiliate?

Secara ringkasnya Affiliate adalah suatu program bisnes online yang dapat dijadikan sebagai peluang pekerjaan dan juga dapat menjana sumber income kepada pengguna affiliate yang telah sign up affiliate tersebut.



Masa kini terlalu banyak program affiliate yang ditawarkan Malaysia mahupun di dunia sebagai contohnya lazada affiliate, klikjer.com, innity, Nuffnang dan banyak lagi. Anda tak perlu risau kerana pendaftaran adalah percuma dalam affiliate yang tertentu dan hanya letakkan iklan mereka sama ada dalam bentuk banner, text dan juga ke laman website anda sebagai promosikan iklan mereka.

Dengan itu anda akan mendapat komisen daripada syarikat affiliate itu jika barang jualan mereka terjual kerana anda mempromosikan produk ke laman website. Tapi perlu diingatkan, program affiliate mempunyai perbezaan daripada pendapatan fee dan komisen. Sebagai contohnya adalah Pay Per Click, Pay Per Sale, Pay Per Download dan juga banyak lagi.





Setelah anda mengetahui informasi apa itu Affiliate. Jangan khuatir, anda perlu daftar secara percuma dan hanya perlu promosikan iklan mereka ke website anda. So, jangan lepaskan peluang ini jika anda seorang blogger kerana adanya program ini ia akan menjana pendapatan anda dengan hanya letakkan iklan saja.

No comments

Powered by Blogger.