Header Ads

10 Smartwatch Terbaik Masa kini

Smartwatch Terbaik Masa kini | Dengan peralihan masa yang semakin berkembang dengan pemodenan teknologi, masa kini pengeluar atau pembuatan smartwatch telah mencipta gajet ini di mana pelbagai pencipta seperti Apple, Sony, Samsung dan sebagainya. Oleh itu, jam tangan pintar ini telah menarik perhatian pengguna untuk membeli kerana bentuknya yang mudah dibawa.

10 Smartwatch Terbaik Masa kini 


1. Samsung Gear S2


Samsung Gear 2 adalah salah satu daripada smartwatch intuitif dan serasi dari senarai dan juga dikuasakan oleh sistem operasi Samsung sendiri Tizen. Salah satu ciri yang paling mengesankan tertanam ke dalam rekabentuk adalah Bezel berputar digunakan untuk navigasi. Walaupun ia serasi pelbagai jenis telefon pintar Android, Samsung Gear S tidak mempunyai keserasian dengan iPhone. Menggunakan modul 3G jam tangan itu sendiri mampu untuk menyambung ke internet, membuat panggilan telefon dan menghantar SMS tanpa perlunya telefon. Ia adalah peranti yang dapat dipakai yang pertama untuk menawarkan Wifi, Bluetooth dan sambungan 3G. Dengan harga yang berbaloi iaitu sejumlah US$229 dah cukup untuk mengatakan yang jam tangan pintar ini layak berada kedudukan teratas sekali.

2. Apple Watch


Kebanyakan menganggap Apple Watch menjadi no 1 jam pintar di pasaran tetapi untuk berlaku adil kerana harganya agak mahal berbanding Samsung Gear S2 dan ada kritikan beberapa masalah pada jam tersebut. Apple Watch memang salah satu daripada smartwatch terbaik dibina dengan reka bentuk licin yang tiada tandingan dan gaya 'fashionable'. Salah satu ciri-ciri yang penting adalah keupayaan untuk menghantar dan menerima panggilan menerusi iPhone yang serasi. Hanya ada 4 model yang direka masa kini seperti Apple Watch Sport, Apple Watch, Apple Watch Helmes dan Apple Watch Edition yang mempunyai bahan model yang berbeza. Apple Watch mengimbangi fungsi dengan hayat bateri kerana keserasiannya hanya dengan peranti iOS dan julat harga dalam US$550 - US$1100(Apple Watch) dan US$10000 - US$17000(Apple Watch Limited) mengikut saiz yang berlainan.

3.Asus ZenWatch 2


Asus ZenWatch 2 mempunyai paparan yang sama pemproses seperti sebelumnya tetapi ia tidak perlu lagi dinaik taraf dengan rekabentuk lebih disesuaikan dan hayat bateri yang cemerlang. Walaupun , ia tidak lah mempunyai kualiti yang sebagus dengan jam pintar Android yang lain kerana banyak aplikasi yang masih tidak ditawarkan lagi tetapi ia sesuai digunakan dalam peranti Android dan juga iOS. Tambahan pula, harganya sangat la berpatutan dengan menawarkan antara 129 hingga 199 walaupun ia tidak mempunyai GPS tetapi model ini adalah lebih baik daripada sebelumnya.

4. Pebble Time Steel


Pebble Time Steel terkenal dengan jangka hayat baterinya yang mampu bertahan lama hampir 10 hari berbanding dengan model sebelum ni. Malah ia juga mempunyai keserasian dengan kedua - dua telefon pintar sama ada dalam iPhone dan juga Android tetapi ia tidak mempunyai kadar jantung sensor monitor atau pengesan GPS kerana aplikasi ini akan datang versi akan datang. Walaupun ia datang harga dalam lingkungan US$230 atau tambahan US$50 jika anda mahu menambah gelang keluli tahan karat tetapi keterujaan bateri Pebble Time Steel yang dapat bertahan seminggu lebih.

5. Motorola Moto 360

Motorola Moto 360 merupakan salah satu daripada memakai jam tangan pintar Android yang pertama dibina di rekabentuk yang berbeza untuk lelaki dan perempuan. Moto 360 adalah sangat disesuaikan dengan Moto Maker dan bersambung dengan Android atau iPhone melalui Bluetooth, tetapi boleh juga menyambung ke telefon pintar anda melalui WiFi jika ia pada rangkaian yang sama dan keluar dari julat Bluetooth. Selain daripada standard aplikasi pakai Android seperti Google Fit, Peta Cuaca, Motorola termasuk badan Moto, ia adalah aplikasi pengesanan kecergasan. Moto 360 adalah salah satu jam tangan pintar Android terbaik yang ada, tetapi tidak lagi begitu unik dan merupakan generasi kedua dengan harganya US$229 untuk versi 42mm dan 269 untuk jam tangan lelaki versi 46mm.

6. Huawei Watch

Huawei Watch adalah premium pakai peranti Android hangat dijangkakan, ia mempunyai skrin pekeliling sepenuhnya, di mana ia dibuat dengan bahan-bahan yang mahal dan jangka hayat bateri separuh layak. Ia dikeluarkan selepas Apple Watch, Huawei Watch adalah sebahagian daripada generasi ketiga pakai peranti Android. Walaupun, fungsi adalah terhad tetapi jam tangan pintar ini serasi dengan kedua - dua Android dan iOS. Huawei Watch adalah salah satu jam tangan pintar antara yang termahal dengan jumlah US$349.99 walaupun menerima kritikan kerana harga yang agak mahal.

7. LG G Watch Urbane


LG G Watch Urbane adalah versi lebih bergaya dan lebih mahal dari versi LG G Watch R kerana ia datang dengan harga 349 manakala versi sebelum ni dengan anggaran 100. Walaupun rekabentuk adalah perkara pertama yang berdiri dalam versi 2 LG G, ia mempunyai beberapa spesifikasi yang unggul LG G Watch Urbane mendapat Android kuasa terkini Lollipop 5.1.1 dan dilengkapi dengan hayat bateri yang lebih baik. Tetapi sekali lagi, smartwatch lain akan dikemaskan tidak lama lagi, yang menyebabkan tiada lagi keistimewaan yang ada pada jam tangan ini kecuali gayanya.

8. Sony Smartwatch 3


Sony Smartwatch 3 adalah salah satu daripada peranti pakai Android pertama yang mempunyai sistem GPS, WiFi dan sambungan Bluetooth, semua disimpan dalam 4GB storan. Ia tidak membuat kesan pertama yang terbaik, kerana manakala Moto 360 dan LG G Watch R telah menunjukkan bahawa paparan bulat boleh bekerja dan kelihatan baik juga, Sony Smartwatch 3 terperangkap dengan bentuk segiempat tepat yang lebih konvensional. Dikatakan harga nya lebih kurang US$250 berbeza dengan versi yang sebelum ini.

9. LG G Watch


LG G Watch sekali lagi salah satu daripada jam tangan pintar yang tidak menarik perhatian dengan rekabentuk tetapi membawa beberapa ciri khas. LG G Watch merupakan pkai kuasa peranti Android yang mengintegrasikan suara perisian yang menarik dan ia mempunyai potensi untuk menyokong ciri dikemaskini. Ia juga mempunyai kalis air dan menawarkan fungsi yang baik dan sentiasa boleh dinaiktaraf yang membuat pelbagai 100 harga difikirkan patut.

10. Movado Bold Motion


Movado Bold Motion adalah sebenarnya hasil Hp dan Swiss Watchmaker Movado perkongsian yang menyebabkan di mana ia salah satu jam tangan pintar yang paling indah direka. Walaupun ia boleh berhubung dengan iOS terkini dan peranti Android melalui Bluetooth itu tidak mempunyai skrin biasa. Paparannya sahaja kelihatan seperti jam yang memberitahu anda hanya melalui getaran dan LED. Walaupun kekurangan skrim menghadkan fungsi, Movado Bold Motion kelihatan seperti sebuah jam tangan yang elegan anda akan suka memakai tetapi julat harga di antara US$700.

No comments

Powered by Blogger.