Header Ads

Smartwatch Gajet Pintar Terbaru

Smartwatch Gajet Pintar Terbaru | Berbeza dengan kehidupan yang dulu di mana masa kini kita hidup dalam era yang mempunyai segala - gala teknologi tinggi. Kebanyakan teknologi yang ada masa kini adalah bentuk yang lebih mudah digunakan seperti dalam bentuk gajet yang pintar(smart). Salah satu alat yang paling popular pada kini, mesti mempunyai adalah smartwatch. Mengambil kira daripada syarikat pengeluaran pembuatan smartwatch di mana mereka lebih melengkapkan telefon pintar dan juga membawa inovasi, ia menjadi lebih sukar untuk memilih smartwatch yang paling berkesan.

Smartwatch Gajet Pintar Terbaru

Apa itu smartwatch?

Kebiasaannya didengari kita hanya tahu adanya jam analog atau pun digital yang hanya menunjukkan masa dan tarikh, tetapi masa kini jam yang mempunyai pelbagai fungsi adalah jam tangan pintar yang berkomputer di mana pada permulaan penciptaannya hanya adanya aplikasi yang asas seperti kalkulator, translation, tasks dan juga game-playing.

Tetapi ada juga banyak jam pintar menjalankan aplikasi mudah alih, manakala jumlah yang lebih kecil daripada model menjalankan sistem operasi mudah alih dan berfungsi seperti pemain media mudah alih, menawarkan main balik radio FM, audio dan fail video kepada pengguna melalui alat dengar Bluetooth.

Malah, ada sesetengah model smartwatch yang dikenali dengan 'watch phone' mempunyai keupayaan telefon mudah alih sepenuhnya dan juga boleh membuat atau panggilan telefon jawapan. Contohnya peranti tersebut mungkin termasuk ciri-ciri seperti kamera, pecutan, termometer, barometer, kompas, touchscreen, navigasi GPS dan banyak lagi yang diiktiraf sebagai peranti 'mass storage' oleh komputer dan bateri boleh dicas semula sama seperti telefon mudah alih.

Sebagai contoh terdapat beberapa smartwatch yang telah ada di pasaran seperti Apple Watch, Asus ZenWatch, Sony Smartwatch 3, LG G Watch dan banyak lagi. Kesemuanya kalau dilihat mempunyai persamaan yang banyak tetapi mungkin ada sikit perbezaan di antara jam tangan pintar tersebut kerana bezanya jenama. Oleh itu, anda tidak akan rasa rugi kalau membeli jam pintar itu kerana sama seperti ala-ala telefon pintar.

Baca juga : 10 Smartwatch Terbaik Tahun 2017

No comments

Powered by Blogger.