Header Ads

Daftar Webe Pakej Internet Unlimited & Panggilan Tanpa Had

Daftar Webe Pakej Internet Unlimited & Panggilan Tanpa Had |Jika kita bercakap mengenai talian komunikasi, lebih ke arah menggunakan telco seperti Maxis, Celcom, Umobile dan Digi yang merupakan pelan prabayar yang popular masa kini di Malaysia. Perkara utama yang anda fokuskan mestilah pelan data internet. Ya kan? Biasalah bagi kita sering melayari internet tambahan pula dengan menonton video melalui Youtube, Netflix dan Tonton yang menjadi penyebab data internet 20GB pun boleh habis dalam masa seminggu.

Daftar Webe Pakej Internet Unlimited & Panggilan Tanpa Had

Bagi seorang blogger, tak terlepas juga data internet telah menjadi satu keperluan! Inilah antara sebab kenapa aku terus survey pakej internet yang dapat memenuhi keperluan dan kehendak. Aku terjumpa satu pakej atau pelan baru namanya 'Webe' di Facebook. Aku terlihat beberapa kenalan Facebookers yang menceritakan tentang WebeMobile.

Tanpa teragak-agak, aku terus layari internet untuk cari maklumat tentang Webe. Apa itu Webe? Best sangat ke Webe ni? Webe ok ke tak? Sebenarnya Webe adalah pelan internet terbaru yang dikendalikan oleh Telekom Malaysia yang sebelum ini menggunakan nama panggilan P1 (Packet One Networks). Dengan mudah kata TM menjenamakan semula P1 kepada Webe. Apa yang menariknya tentang Webe??? Jom sambung baca selanjutnya mengenai Webe disini.

Daftar Webe Pakej Internet Unlimited & Panggilan Tanpa Had
Simkad Webe 

Fakta Tentang WebeMobile


Berikut adalah beberapa fakta dan maklumat tentang Webe ;

Kelebihan Webe


● Webe menawarkan pelan data internet unlimited (tanpa habis) dengan kelajuan 4G LTE, panggilan dan SMS PERCUMA bermula serendah RM79 sebelum GST.
● Webe tidak mengenakan sebarang kontrak bagi penggunanya.
● Penghantaran SIM kad percuma dalam masa 2 atau 3 hari.
● Anda boleh menikmati capaian internet 2G/3G di mana-mana tempat yang menerima liputan internet.
● Webe 4G LTE menggunakan spektrum 850 MHz.
● Anda diberikan pilihan untuk kekalkan nombor lama atau daparkan nombor telefon baru.

Jika dilihat terdapat beberapa kelebihan menggunakan pelan Webe dan paling menariknya adalah Unlimited Data dengan kelajuan 4G LTE. Namun begitu ada juga kelemahan atau keburukan Webe yang perlu anda tahu sebelum menjadi ahli Webe.

Daftar Webe Pakej Internet Unlimited & Panggilan Tanpa Had
Info Webe 

Kelemahan Webe


● Tidak dibenarkan mobile hotspot dan tethering. Sebaliknya anda kena beli "wifi pass" bernilai RM6.29 bagi setiap 2 jam penggunaan.
● Webe tidak support MMS.
● Hanya telefon tertentu sahaja yang boleh gunakan servis Webe secara optimum seperti Apple, Samsung, One Plus, ZTE, Sony dan Huawei. Bagi jenama telefon pintar yang lain mungkin akan hadapi masalah kelajuan internet.

Memandangkan Webe tidak boleh ditanya terus melalui center. Sekiranya anda mempunyai sebarang masalah atau pertanyaan, terdapat tiga kaedah untuk dihubungkan :
1. Live Chat - response time 5 mins
2. Online Support Form - response time 24 hrs
3. Walk In - working hours (10am - 10pm)

Daftar Webe Pakej Internet Unlimited & Panggilan Tanpa Had
Walk In Webe 


Bagaimana Cara Daftar Webe?


● Bagi anda yang ingin mendaftar dan melanggan pakej Webe boleh terus layari ke laman web, klik di bawah ;

Daftar Webe Online 👉 Klik Daftar Webe 

● Atau anda boleh terus ke cawangan TM yang terpilih.

● Anda boleh call Webe di talian 011- 1000 1000

Semak Coverage Webe


Bagi anda yang ingin mendaftar Webe, sebelum itu pastikan semak dahulu coverage Webe atau semak kawasan liputan 4G menerusi pautan di bawah ;

>> Klik Semakan Coverage Webe

Cara Terminate Webe 


Bagi anda yang ingin terminate Webe boleh terus hubungi 011- 1000 1000 dan maklumkan nak tamat perkhidmatan Webe. Yang bagusnya Webe Telekom Malaysia ni adalah anda boleh tamatkan kontrak bila-bila masa.

Jika anda ingin dapatkan maklumat lanjut dan terkini mengenai WebeMobile dan WebeBroadband boleh terus layari ke laman rasmi Facebook di Webe Digital.

Review Webe 


Hasil pemerhatian saya, dapati WebeMobile masih tidak cukup untuk memenuhi kehendak saya di mana pakej ini tidak boleh hotspot ke laptop. Lagipun Webe tidak coverage di kawasan saya tinggal dan ia hanya dapat fungsi sepenuhnya untuk smartphone yang tersenarai sebagai WebeCertifiedPhone. Masa akan datang harap Webe dapat memenuhi kehendak saya. Nampaknya aku teruskan pelan yang sedia ada.

Inilah antara maklumat mengenai pakej Webe yang aku rujuk dari beberapa laman web seperti Amanz, laman web Webe, Komuniti Webe dan Facebook WebeDigital. Bagi anda yang ingin beralih kepada Webe, tak salahnya mencuba. Jika anda ada info tambahan, boleh beri komen di ruangan disediakan dan jika ada kesilapan maklumat ini informkan saya.

Baca juga : Cara Daftar Webe Secara Online

4 comments:

  1. so ..package ap yg terbaik ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. package ini dh cukup baik...klu anda guna utk connect komputer...ini bukan pelan yg bleh hotspot!

      Delete
  2. En lokman...jika simkad webe ini kita masukkn kpd broadband stick then kita pasangkan di soket usb laptop...boleh kan?

    ReplyDelete
  3. En lokman...jika simkad webe ini kita masukkn kpd broadband stick then kita pasangkan di soket usb laptop...boleh kan?

    ReplyDelete

Powered by Blogger.