Header Ads

Rahsia Resume Kerja Terbaik Memikat Bakal Majikan!

Rahsia Resume Kerja Terbaik Memikat Bakal Majikan |Nak dapat kerja masa kini amatlah susah baik kerja kerajaan mahupun kerja swasta. Lebih-lebih lagi dengan keadaan ekonomi yang kurang stabil membuatkan peluang untuk dapat pekerjaan semakin tipis. Lihat saja sekarang, ramai siswazah lepasan Ijazah Sarjana Muda pun tidak berjaya untuk mendapat pekerjaan walau sekalipun anda memiliki segulung ijazah dari universiti luar negara.

Rahsia Resume Kerja Terbaik Memikat Bakal Majikan!

Mengikut statistik pencari kerja di Malaysia menunjukkan daripada 200 orang yang memohon kerja hanya 45% sahaja yang dipanggil temuduga dan kurang separuh daripadanya berjaya mendapat kerja. Mana pergi yang lain?

Anda tak hairan ke mengapa ia terjadi?

Ianya berlaku bukannya anda tidak bagus, tapi disebabkan resume kerja mereka sendiri. Tak dinafikan, memang ramai yang memohon pekerjaan tapi tidak berjaya mendapat panggilan temuduga kerana resume mereka gagal memikat bakal majikan di syarikat yang mereka mohon. Adakala kita mengganggap mereka tahu untuk menulis resume tapi hakikatnya lebih 90% daripada mereka tak tahu menulis resume yang baik.

Anda perlukan beberapa skil kemahiran lain sebelum anda mendapat kerja yang HEBAT dan gaji yang LUMAYAN. Selain Ijazah sebagai tiket anda perlu mahir tentang seperti berikut ;

1. Teknik penulisan resume yang baik
2. Gaya dan penampilan diri anda yang menarik
3. Cara pemakaian semasa sesi temuduga
4. Etika menjawab soalan temuduga
5. Skil komunikasi anda yang menyakinkan

Anda boleh lihat penyediaan resume yang baik adalah tiket untuk ke temuduga kerja. Apabila anda dah berjaya memikat hati bakal majikan dengan resume, barulah anda memikir skil-skil temuduga yang lain.

Anda nak tahu rahsia atau teknik penulisan resume yang baik dan berjaya mengunci hati bakal majikan anda?

Panduan Lengkap Menulis Resume Kerja 


Inilah panduan menulis resume yang lengkap dalam Rahsia Resume Kerja yang anda cari-cari selama ini khusus untuk pencari kerja sama ada lepasan SPM dan juga lepasan institusi pengajian tinggi (IPTA & IPTS). Rahsia Resume Kerja merupakan sebuah panduan khas untuk menulis resume bagi memohon pekerjaan baik kerja kerajaan mahupun swasta.

Keistimewaan Panduan Rahsia Resume Kerja adalah ;

● Menerangkan cara terbaik penyediaan resume dan surat iringan
● Tips dan rahsia menulis resume terbaik
● Teknik menulis resume maklumat yang perlu dan tidak perlu
● Teknik meletak gambar dan grafik dalam resume
● Rahsia memikat majikan dengan resume yang bagus

Bagaimana nak dapatkan panduan ini?

Dapatkan Rahsia Resume Kerja sekarang untuk ketahui apakah rahsia-rahsia menulis resume yang baik. Klik pautan disediakan di bawah ;


Baca juga :
● Contoh dan Cara Buat Resume Bahasa Inggeris

Rasanya bagi semua pencari kerja atau yang ingin bertukar kerja supaya mendapatkan panduan ini sebagai sumber rujukan utama bagi penyediaan surat permohonan dan resume terbaik. Pasti anda akan terpilih untuk panggilan temuduga. Semoga anda berjaya mendapat jawatan yang dipohon. Terima kasih membaca artikel Rahsia Resume Kerja Terbaik Memikat Bakal Majikan.

3 comments:

  1. Resume ni penting kepada mereka yang nak cari kerja. Sebab ratus orang hantar resume. Sebab tu kena buat resume yang bagus dan berkualiti

    ReplyDelete
  2. Yes, kalau setakat resume sahaja yang bagus tapi skill dan teknik komunikasi takda, susah juga company nak hire kita.

    ReplyDelete
  3. Resume yg bagus membantu calon temuduga, tetapi skill komunikasi dan kesesuaian jawatan dgn calon adalah penentu kejayaan..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.