Header Ads

Panduan Melabur Saham Untuk Pelabur Baru

Panduan Melabur Saham Untuk Pelabur Baru |Anda berminat melabur saham? Sudah tahu bagaimana melabur saham yang betul bagi pelabur baru. Pasti anda pernah dengar rakan-rakan bercakap pasal pelaburan saham sedangkan anda tidak faham. Baik, melabur saham bukanlah sesuatu perkara yang susah atau rumit tapi anda perlu ada asas ilmu untuk memulakan pelaburan saham ini.

Panduan Saham Untuk Pelabur Baru

Anda serius nak buat duit dan berjaya di pasaran saham? Sekarang jom mulakan melabur saham. Bagi pelabur baru ikut panduan

Panduan Melabur Saham Untuk Pelabur Baru 


1. Pilih Syarikat Broker Saham

Jika anda benar-benar ingin memulakan pelaburan saham, pertama kali perkara yang anda perlu lakukan adalah lawati laman sesawang Bursa Malaysia (www.bursamalaysia.com). Dari senarai nama syarikat broker saham dan bank pelaburan, pilihlah yang berdekatan dengan kediaman anda.

2. Buka Akaun CDS

Sekiranya anda telah membuat pilihan, anda perlu mengisi borang pembukaan akaun CDS secara online atau pergi terus ke syarikat broker saham. Kos untuk membuka akaun CDS hanyalah RM10.60.

3. Trading Platform

Dah buka akaun CDS mana-mana broker saham? Seterusnya anda terus log masuk ke trading platform yang dipilih. Dengan mudah cerita, trading platform adalah aplikasi komputer atau sistem yang membolehkan anda melihat, mengkaji, membeli dan menjual saham-saham yang tersenarai di Bursa Malaysia.

4. Mulakan Jual Beli Saham

Sebelum anda bermula melabur saham, pastikan akaun dagangan anda telah dikreditkan terlebih dahulu. Selepas memilih saham yang anda ingin beli, boleh memulakan pembelian melalui sistem yang disediakan oleh broker saham.

Sedia untuk berdagang saham? Jika anda benar-benar bersedia melaburkan saham di pasaran bursa Malaysia, jom dapatkan Panduan Melabur Saham yang dapat membantu anda menganalisa, membeli dan menjual saham yang sangat menguntungkan. Klik link di bawah ;

>> PANDUAN LENGKAP MELABUR SAHAM YANG MENGUNTUNGKAN 

Ya! Anda sudah membaca hingga ke hujung laman web ini, apa yang perlu anda lakukan kini adalah mengambil tindakan. Membaca sahaja tidak memberikan anda apa-apa manfaat. Jadi, bertindaklah sekarang dengan mendapatkan ebook "Sistem Saham" ini. Terima kasih membaca artikel Panduan Melabur Saham Untuk Pelabur Baru .

1 comment:

  1. Semoga bermanfaat utk pelabur saham..nak melabur? mestilah kena ada panduan dulu..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.