5 Pantai Tercantik di Malaysia Wajib Dilawati

5 Pantai Tercantik di Malaysia |Pantai apa yang cantik di Malaysia? Tak dinafikan, Malaysia terkenal dengan pulau-pulau yang cantik antaranya Pulau Redang, Pulau Tioman, Pulau Mabul dan banyak lagi. Malah, Malaysia juga mempunyai banyak pantai-pantai yang cantik dan menarik untuk dilawati.

Maka, tidak hairanlah banyak pusat peranginan dibina di kawasan berdekatan dengan pantai kerana ia menjadi kawasan tumpuan pelancong tempatan dan juga asing. Sebenarnya, banyak pantai-pantai yang cantik di Malaysia yang korang tidak perlu berhabiskan wang untuk ke luar negara.

5 Pantai Tercantik di Malaysia 


5 Pantai Tercantik di Malaysia

1. Pantai Juara, Pulau Tioman (Pahang)

Jika korang nak cari ketenangan dan privasi, rasanya pantai adalah pilihan tepat untuk release tekanan. Salah satu pantai yang cantik yang anda patut lawati adalah di Pantai Juara, Pulau Tioman. Tak dinafikan, pantai ini yang berpasir halus dengan air lautnya yang jernih pernah tersenarai daripada 100 pantai tercantik di dunia oleh CNN.

5 Pantai Tercantik di Malaysia

2. Pantai Tanjung Rhu, Langkawi (Kedah)

Walaupun Pantai Tanjung Rhu tidak mempunyai ramai pengunjung seperti Pantai Cenang, tapi pantai ini mempunyai pasir yang halus dan bersih serta air yang jernih seperti kristal membuatkan pantai ini antara terbaik di Malaysia.

Baca juga : Pulau Paling Cantik Di Dunia

5 Pantai Tercantik di Malaysia

3. Pantai Perhentian Kecil, Pulau Perhentian (Terengganu)

Pantai Perhentian Kecil ini merupakan antara pantai yang tercantik di Malaysia dan masih dipelihara dengan alam semulajadi.

5 Pantai Tercantik di Malaysia

4. Pantai Pulau Mabul (Sabah)

Tak hairanlah Pulau Mabul turut disenaraikan kerana ia dikenali sebagai salah satu pulau yang cantik di Sabah. Pantai Pulau Mabul mempunyai pasir yang putih mengelilingi persisiran pantai serta lautnya yang jernih membuat pengunjung terpegun dengan keindahannya.

5 Pantai Tercantik di Malaysia

5. Pantai Pasir Putih, Pulau Dayang Mersing (Johor)

Pantai Pasir Putih sangat kena dengan namanya yang mencerminkan kecantikan pantai ini yang putih, lembut dan masih dipelihara serta mempunyai aktiviti menarik antaranya seperti bola tampar, mandi laut dan berjemur.

Cantikkan pantai-pantai yang ada di Malaysia! Tak usah nak pergi ke negara orang di Malaysia pun ada pantai seperti di Maldives. Dengan adanya informasi ini memudahkan anda untuk membuat perancangan jika ingin bercuti di pulau.

2 comments.. read them below or add one

Jueliza Jamani Jueliza Jamani February 09, 2017
cantik kan dalam gambar.. harap2 depan2 pun cantik.. akak jarang g pantai sebab tak tahan panas. kekekkeke..
Seorang Syed Seorang Syed February 09, 2017
Teringin nak pergi pulau mabul tu macam cantik je tempat dia :')