Header Ads

Harga Rawatan Cabut Gigi di Klinik Kerajaan Tahun 2017

Korang tengah merancang cabut gigi di klinik kerajaan? Pasti tertanya-tanya berapa bayaran harga cabut gigi di klinik kerajaan? Ada masih yang keliru caj rawatan pergigian terkini di klinik-klinik kesihatan hal ini kerana dihebohkan kenaikan harga. Untuk mengelak keliruan, di sini saya akan kongsikan caj rawatan pergigian yang baru mulai 2017.

Harga Rawatan Cabut Gigi di Klinik Kerajaan Tahun 2017
Sakit gigi? Apa lagi cabut gigilah!

Harga Rawatan Cabut Gigi di Klinik Kerajaan Tahun 2017


Untuk makluman, menurut sumber dari Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) caj rawatan pergigian pesakit kelas 3 dan pesakit luar masih dikekalkan. Ini bermakna bagi pesakit yang mendapatkan rawatan pergigian tetap membayar caj yang rendah pada kadar subsidi yang tinggi dibiayai oleh kerajaan. Pesakit hanya dikenakan membayar RM1 untuk mencabut gigi.

Dimaklumkan, bahawa semakan caj pergigian dalam Perintah Fi (Perubatan) (Pindaan) 2017 hanya melibatkan pengurangan subsidi bagi pesakit kelas satu dan dua.

Baca juga: Senarai Kadar Baharu Caj Wad dan Rawatan Hospital Kerajaan

Caj Baru Rawatan Pergigian Bayar RM1 Cabut Gigi di Klinik Kerajaan


Sudah ketahui apa yang saya terangkan di atas bermakna pesakit kelas tiga dan pesakit luar hanya dikenakan bayaran RM1 untuk mencabut gigi di klinik pergigian kerajaan. Manakala, bagi pesakit kelas satu dan dua perlu membayar RM15 untuk cabut gigi di klinik kerajaan disebabkan pengurangan subsidi bagi golongan ini.

Harga Rawatan Cabut Gigi di Klinik Kerajaan Tahun 2017
Harga rawatan pergigian baharu di klinik kerajaan

Jika anda pilihan lain dan terbaik untuk mendapatkan rawatan gigi? Bayangkan anda pergi melancong luar negara tapi tidak tahu untuk mendapatkan pergigian jika ingin mencabut gigi di sana. Rasanya korang perlu memilih pergigian swasta dan boleh membuat tempahan dengan melayari laman web di bawah ini.

Tempahan Dental Departures di luar negara!

Semoga informasi ini memberi pengetahuan kepada anda tentang kadar caj baharu rawatan gigi di klinik kerajaan mulai tahun 2017.

No comments

Powered by Blogger.