Header Ads

Semakan Keputusan SMKA Perak 2017 Secara Online

Bila tarikh semakan keputusan SMKA Perak 2017 bagi tingkatan satu? Untuk makluman kepada pelajar tingkatan satu 2017, kini anda boleh membuat semakan keputusan permohonan kemasukan tingkatan satu ke SMKA Perak 2017 secara online mulai 20 Disember 2016.

Semakan Keputusan SMKA Perak 2017

Pemohon Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Perak sesi 2017 yang berjaya mendapat penempatan diri di SMKA, anda perlu membuat cetakan surat tawaran manakala pelajar yang gagal boleh kemukakan permohonan e-rayuan. Buat masa ini, hanya ada tiga SMKA Perak adalah SMKA Kerian, SMKA Sultan Azlan Shah dan SMKA Slim River.

Semakan Keputusan SMKA Perak 2017


Berikut penulis kongsikan adalah cara semakan keputusan permohonan SMKA Perak 2017 secara online :-

● Semakan Keputusan 👉 KLIK SINI
● Pemohon hanya masukkan angka giliran UPSR untuk membuat semakan keputusan

Peringatan kepada pemohon yang berjaya permohonan kemasukan ke SMKA Perak 2017, sila cetak SURAT TAWARAN yang memerlukan perisian Adobe Acrobat Reader 9.0 ke atas.

Permohonan E-Rayuan SMKA Perak 2017


● Bagi pelajar yang gagal permohonan kemasukan tingkatan satu ke Sekolah Menengah Kebangsaan Agama (SMKA) Perak boleh membuat rayuan menerusi Sistem Aplikasi e-Rayuan akan mula dibuka pada tarikh pengumuman keputusan ke SMKA ambilan pertama.
● Permohonan e-Rayuan juga boleh dibuat menerusi atas talian (online).

Diucapkan tahniah kepada pemohon yang layak menempatkan kemasukan ke SMKA 2017. Semoga informasi memberi panduan kepada anda untuk membuat semakan keputusan dan permohonan e-rayuan SMKA Perak 2017 secara online.

No comments

Powered by Blogger.