Header Ads

10 Kereta Sport Paling Mahal Di Dunia Tahun 2017

10 Kereta Sport Paling Mahal Di Dunia Tahun 2017Anda tahu masa kini kereta paling termahal di dunia tahun 2017? Bagi penggemar kereta mewah pasti ingin tahu kereta manakah yang termahal masa kini. Rasanya kalau nak beli kereta sport camni pastikan duit poket anda tebal, barulah boleh membeli kereta ini. Penulis ingin kongsikan 10 kereta sport paling mahal di dunia tahun 2017.


10 Kereta Sport Paling Mahal Di Dunia Tahun 2017


Berikut dikongsikan 10 buah kereta sport paling mahal di dunia tahun 2016:

10. Koenigsegg Agera R (US$1.6 juta)


Koenigsegg Agera R adalah kereta sport keluaran Koenigsegg edisi Agera di mana kereta ini harganya mencecah kira - kira US$1.6 juta. Ia juga antara satu kereta yang termahal di dunia. Kereta ini mampu bergerak dari 0-60 mph dalam 2.8 saat dan kelajuan maksimum mencapai 260mph.

Artikel berkaitanHennessey Venom GT

9. Zenvo ST1 (US$1.8 juta)


Zenvo ST1 adalah kereta super dari Denmark dimana prototype pertama berjaya disiapkan pada Disember 2008 dan mula masuk pasaran pada tahun 2009. Hanya 15 buah unit direka dan telah dijual di pasaran. Dilaporkan 3 buah unit dari kereta ini telah dijual dengan harga US$1.8 juta, di mana kereta ini mampu mencapai kelajuan mencecah 233mph.

8. Aston Martin One -77 (US$1.85 juta)


Aston Martin One-77 adalah kereta sport dari British di mana ia digelar "One 77" kerana terhad hanya 77 buah unit. Kereta ini mempunyai kemampuan kelajuan dari 0-60mph dalam masa sekitar 3.5 saat dan anggaran kelajuan mencapai 200mph(320km/jam).

7. Pagani Zonda Cinque Roaster (US$1.85 juta)


Pagani Zonda Cinque Roaster adalah salah satu kereta exotic terbaik, di mana ia salah satu kereta termahal di dunia. Kereta ini mampu bergerak dari 0-60mph hanya dalam 3.4saat dengan kelajuan mencapai 217mph.

6. Lamborghini Sesto Elemento (US$2.2 juta)


Lamborghini Sesto Elemento adalah kereta edisi terhad yang dihasilkan oleh pembuat Lamborghini  yang kali pertama dipamerkan di 2010 Paris Motor Show. Nama Sesto Elemento ialah merujuk kepada nombor atom karbon sebagai pengiktirafan kereta ini yang menggunakan banyak penggunaan karbon. Kereta ini telah direka hanya 20 buah unit dan kesemuanya telah dijual dengan anggaran kos US$2.2 juta dan boleh mencecah sampai US$2.9 juta.

5. Bugatti Veyron Super Sport (US$2.4 juta)


Bugatti Veyron Super Sport sangat dikenali oleh ramai kerana ia pernah memecah rekod sebagai kereta paling laju di dunia  pada tahun 2010. Namun, harganya kereta ini tidaklah semahal mana...tapi ia masih dalam kedudukan kereta ke-5 tertinggi di dunia kerana karya rekaannya yang tinggi pada kereta itu.

Artikel berkaitan10 Kereta paling laju di dunia

4. Ferrari F60 America (US$2.5 juta)


Ferrari F60 America adalah terbitan terhad pengeluaran roaster dari F12, meraikan ulangtahun 60 syarikat Ferrari di Amerika Utara dan kereta ini berdasarkan F12 Berlinetta. F12 ini mempunyai 740Hp-V12 yang akan menggerakkan kereta bentuk 60mph dalam hanya lebih 3 saat dan kelajuan tertinggi sekitar 200mph.

3. Lykans Hypersport (US$3.4 juta)


Lykans Hypersport adalah kereta sport edisi terhad diproduksi oleh W Motors, syarikat United Arab Emirates. Ini menjadikan satu - satunya kereta sport keluaran dari Timur Tengah yang telah dihasilkan. Kereta ini mempunyai kelajuan tertinggi 245mph dengan kuasa enam turbo enjin 3.7 liter dari Porsche. Oleh itu, menjadikan Lykans sebagai kereta ke-3 termahal di dunia dengan harga US$3.4 juta di belakang Lamborghini Veneno dan Maybach Exelero.

2. Lamborghini Veneno (US$4.5 juta)


Lamborghini Veneno turut berada dalam senarai sebagai 10 kereta termahal di dunia, di mana ia telah menduduki kereta ke-2 termahal dunia. Bagi meraikan ulangtahun ke - 50 menyebabkan Veneno telah dicipta oleh syarikat itu. Kereta ini adalah edisi terhad di mana hanya 8 buah sahaja dicipta. Walaupun kereta ini tidaklah laju sangat berbeza dengan Bugatti Veyron tetapi rekaannya sangat unik dan cool menyebabkan kereta ini harganya tinggi.

1. Maybach Exelero (US$8 juta)


Maybach Exelero adalah kereta sport unik yang dibina dalam tahun 2004 dengan kuasa enjin berkembar enjin V12. Walaupun harga kereta ini tidak dikeluarkan secara rasmi namun menurut laporan mencecah US$8 juta. Oleh itu, menjadikan kereta ini termahal di dunia sehingga hari ini.

Baca juga:  - Kereta produksi terpantas di dunia
                    - Kereta Mewah Polis Termahal dan Terhebat di Dunia
                 

5 comments:

  1. ingat bugati mahal rupanya da lagi mahal dari dia

    ReplyDelete
  2. saye rase mcm nk beli je krete MAYBACH EXELERO tuu..murah je tu bagi sayeee..

    ReplyDelete
  3. yg paling mahal tu la yg paling hodoh

    ReplyDelete
  4. mahal je tp ak mbantu pun!! hahahahahaha

    ReplyDelete

Powered by Blogger.