Header Ads

Semakan Nama Penerima Dekoder Percuma MYTV 2016 Online

Tahukah anda kini boleh buat semakan nama sama ada anda layak atau tidak untuk mendapatkan Dekoder MYTV secara percuma? Jika belum lagi, anda boleh membuat semakan secara atas talian (online) di link ini. Untuk pengetahuan anda, penerima tidak perlu memohon. MYTV Broadcasting adalah unit dekoder percuma yang dipilih dari kalangan 2 juta penerima rakyat Malaysia secara berperingkat bermula bulan September lepas di bawah senarai Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) dan beralamat di kawasan liputan DTT.


Semakan Nama Penerima Dekoder Percuma MYTV 2016 Online


Cara Semakan Nama Penerima Unit Dekoder Percuma MYTV


Berikut dikongsikan cara membuat semakan nama penerima dekoder percuma MYTV secara online:

1. Layari laman web MYTV http://mytvbroadcasting.my/.

2. Lepas itu, masukkan No Kad Pengenalan anda di ruangan disediakan. Kemudian klik HANTAR.



3. Boleh lihat keputusan sama ada "Anda Tidak Terpilih" atau "Salah Seorang yang Terpilih".

Tak dak rezeki lah family aku tak dapat sebagai penerima dekoder MYTV dengan percuma. 

Untuk mendapatkan maklumat atau info lebih lanjut boleh hubungi MYTV di talian 1 300 80 6988.

Saluran Yang Ditawarkan MYTV:

●TV1
●TV2 
●TV3
●NTV7
●TV9
●TV AL HIJRAH
●TVi
●Bernama News
●TV8
●Al Jazeera

* Saluran akan ditambah dari semasa ke semasa

Apa itu Televisyen Terestrial Digital (DTT)?

Menurut laman web MYTV, dikongsikan apa itu DTT? Negara-negara ASEAN telah menetapkan perlaksanaan penutupan siaran analog secara berperingkat-peringkat antara 2015 hingga 2020. Untuk memastikan penyeragaman isyarat, negara-negara yang mempunyai sempadan bersama termasuk Malaysia, Thailand, Indonesia, Singapura dan Brunei bersetuju menetapkan 2018 sebagai sasaran perlaksanaan ASO.

Projek DTT di Malaysia adalah di bawah naungan Kementerian Komunikasi dan Multimedia (KKMM) dan dipantau oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM).

Nota Penting

Kerajaan telah merancang untuk menutup siaran analog pada tahun 2018. Penduduk Malaysia yang tidak menggunakan siaran DTT atau siaran digital tidak dapat akan menonton sebarang siaran televisyen selepas siaran analog ditutup.

PERINGATAN!!!

Bagi yang berjaya, anda diberi pilihan sama ada membuat pemasangan sendiri berpandukan Panduan Pemasangan yang disertakan bersama set rekoder atau memerlukan ejen memasang antena sertakan caj pemasangan sejumlah RM180 (termasuk antena dan pendawaian) akan dikenakan. Manakala, jika anda memerlukan bantuan teknikal dikenakan caj minimum RM50.

Korang dah semak? Selamat mencuba buat semakan nama penerima dekoder percuma MYTV secara online! Anda boleh layari terus ke laman web http://mytvbroadcasting.my secara online.

No comments

Powered by Blogger.