Header Ads

10 Kereta Api Terpantas Di Dunia 2019

Buku-buku komik mengatakan Superman lebih cepat daripada lokomotif memandu laju , tetapi dia boleh atas kelajuan yang paling cepat kereta api berkelajuan tinggi? Kereta api kelajuan tinggi paling cepat bergerak pada kelajuan tertinggi 267 batu sejam. Itulah lebih cepat daripada Hennessey Venom GT, kereta terpantas di dunia yang mencapai kelajuan tertinggi 270 mph apabila diuji. Anda tidak akan mencari mana-mana kereta api berkelajuan tinggi terpantas di dunia di Amerika Syarikat.

10 Kereta Api Terpantas Di Dunia 2019


Berikut dikongsikan adalah maklumat tentang kereta api paling laju di dunia dengan berkelajuan tinggi :

10. THSR 700T, 186.4 mph 



Taiwan High Speed ​​Rail 700T , kelajuan tinggi elektrik pelbagai kereta api unit yang terletak di Taiwan , yang dilancarkan diantara Taipei City dan Kaohsiung pada tahun 2007. Kereta api boleh melakukan perjalanan antara kedua-dua bandar-bandar dalam masa 90 minit berbanding masa perjalanan sebelumnya empat dan setengah jam. Jepun Kawasaki Heavy Industries, Nippon Sharyo dan Hitachi Ltd. dihasilkan THSR set kereta api 700T dan dieksport mereka ke Taiwan. Kereta api adalah berdasarkan kepada 700 Series Shinkansen Jepun tetapi mempunyai motor yang lebih kuat dan brek eddy semasa di treler yang membolehkan ia pergi speeds.They tinggi ciri- ciri keselamatan seperti brek letak kereta dan kejutan menyerap unsur-unsur yang melindunginya dalam perlanggaran kelajuan rendah. Setiap kereta api mempunyai kabin kelas perniagaan tunggal dengan 66 kerusi dan 11 kereta kelas standard dengan sejumlah 923 kerusi.

9. ETR 500 Frecciarossa , 186.4 mph 



Trenitalia ini ETR 500 Frecciarossa adalah perkhidmatan kereta api paling cepat Itali dan salah satu yang paling cepat kereta api kelajuan tinggi di dunia. Kereta api beroperasi antara Milan , Rome, dan Naples dan boleh melakukan perjalanan dari Milan ke Rome dalam tempoh dua jam 40 minit. The Frecciarossa ialah versi dikemaskini daripada ETR 500 kereta api berkelajuan tinggi. Kereta api Frecciarossa menampilkan empat tahap perkhidmatan - eksekutif , perniagaan, premium dan standard. Setiap kereta api mempunyai sebanyak 574 kerusi.

8. SNCF TGV Duplex , 198.8 mph 



SNCF syarikat kereta api beroperasi duplex TGV atau dua tingkat , perkhidmatan kereta api terpantas Perancis. The TGV Duplex duduk 508 orang dan kereta api perjalanan di antara semua bandar-bandar utama Perancis. Terdapat tiga tahap perkhidmatan - standard, kelas pertama dan pro. Alstom dan Bombardier dihasilkan TGV Duplex dengan aluminium untuk mengurangkan berat badan. Yang , bersama-sama dengan aerodinamik yang lebih baik, bermakna penggunaan tenaga yang lebih rendah. Dianggap mesra alam, ia mempunyai kadar kitar semula kira-kira 90 peratus. The TGV Duplex membawa 545 penumpang pada dua tahap tempat duduk itu. The TGV Duplex telah diwujudkan untuk meningkatkan kapasiti di landasan kereta api dengan trafik tepu. Jika anda tidak boleh membuat ia lebih tinggi atau lebih lama, menjadikannya lebih cepat.

7. Alstom Euroduplex, 198.8 mph 



Alstom Europduplex beroperasi rangkaian kereta api di Perancis, Switzerland, Jerman dan Luxembourg. Ia mampu mengangkut 1,020 penumpang lebih dua kali ganda berbanding dengan SNCF Perancis.

6. E5 Series Shinkansen Hayabusa, 198.8 mph



perkhidmatan kereta api berkelajuan tinggi terpantas Jepun, E5 Siri boleh melakukan perjalanan dari stesen Shin- Aomori ke Tokyo dalam hanya malu tiga jam. The Hayabusa berdasarkan Fastech 360-an kereta api berkelajuan tinggi syarikat East Japan Railway ini . Kawasaki dan Industri Berat Hitachi dihasilkan Hayabusa , salah satu yang paling cepat kereta api kelajuan tinggi di dunia. reka bentuk, termasuk hidung panjang 15 meter dan sistem penggantungan penuh aktif, mengurangkan letupan bunyi dan getaran kerana ia bergerak melalui terowong. Setiap Hayabusa kerusi 731 penumpang.

5. Talgo 350, 217.5 mph 




Talgo 350 yang juga dikenali sebagai "EL PATO" (the duck) kerana paruh hidung seperti itu, perjalanan di antara Makkah dan Madinah di Arab Saudi. Terdapat empat kelas perkhidmatan, kelas kelab, kelas pertama, kelas bistro dan jurulatih.

4. Siemens Velaro E/AVS, 220.5 mph



Velaro E / AVS Sepanyol , yang dibangunkan oleh syarikat kejuruteraan Jerman Siemens, boleh melakukan perjalanan dari Barcelona ke Madrid dalam dua setengah jam. Ia adalah salah satu daripada kereta api berkelajuan tinggi terpantas serta siri -pengeluaran kereta api berkelajuan tinggi yang paling cepat di dunia. The Velaro dipasarkan sebagai dapat beroperasi sepenuhnya dalam salji dan ais. Ciri-ciri Velaro termasuk pengurusan tenaga , pengurangan bunyi, dan profil aerodinamik. The Velaro E / AVS kerusi 404 penumpang.

3. AGV Italo , 223.7 mph 



Dibina oleh Perancis syarikat perkilangan Alstom , AGV Italo adalah kereta api operasi terpantas di Eropah. AGV Italo kelajuan tinggi kereta api berjalan antara Rom dan Naples dan boleh mencapai satu bandar dengan yang lain dalam tempoh kira-kira sejam . AGV Italo mempunyai tiga kelas - kelab, prima dan bijak. Unit tujuh kereta boleh membawa kira-kira 245 penumpang manakala kira-kira 446 penumpang boleh melakukan perjalanan pada unit 11 kereta. Ciri-ciri istimewa termasuk kecekapan tenaga yang lebih tinggi dan bunyi yang lebih rendah .

2. Harmony CRH 380A , 236.1 mph 



CRH 380A kereta api di China adalah yang kedua kereta api paling cepat kelajuan di dunia. Kereta api dengan kelajuan tinggi berjalan di antara Shanghai dan Nanjing. Ia mampu membawa penumpang sejumlah 494 penumpang.

1. Shanghai Maglev , 267.8 mph 



Shanghai Maglev , yang mempunyai kelajuan tertinggi sekitar 267,8 mph, adalah kereta api kelajuan tinggi paling cepat di dunia. Ia boleh mencapai kelajuan tertinggi yang dalam hanya empat minit. Siemens dan ThyssenKrupp membina Maglev , yang terapung pada medan magnet antara kereta api dan landasan yang lebih pada roda. Ia berjalan di kelajuan tinggi talian pertama di dunia yang dikendalikan secara komersial magnet pengangkatan membuat nombor satu yang paling cepat kereta api berkelajuan tinggi.

No comments

Powered by Blogger.