Header Ads

Tips Tak Ada Idea Nak Tulis Dalam Blog

Tips Tak Ada Idea Nak Tulis Dalam Blog | Tulis punya tulis entri, tuk-tuk tak tau nak tulis apa sekarang. Habeh sudah segala idea nak tulis sebab tiap hari ada ja entri yang nak diupdate walaupun hanya satu entri. So, sekarang saya nak kongsikan kepada anda tips serba sedikit bagi blogger yang tak ada idea nak tulis apa boleh la ikut tips yang diberi ini.

Tips Tak Ada Idea Nak Tulis Dalam Blog

Tips Idea Tulis Blog 


Perkara mengenai isu/keadaan semasa

Bagi blogger yang kering idea, cuba korang try mengenai isu semasa yang baru berlaku. Contohnya mengenai bola, gosip, politik, teknologi dan banyak lagi. Saya yakin kalau korang update isu semasa macam ni, mesti dapat pageview yang tinggi. Bab isu-isu terkini ni orang selalu membaca lebih-lebih lagi viral dalam FB.

Perkara korang minat @ suka 

Okey kalau tips ni pula, contoh korang ni minat apa? Tentang dunia sukan ka? Hobi korang ka? Ataupun gajet yang anda minat, mesti anda akan pergi ke blog tentang teknologi yang baru diupdate, sedikit sebanyak boleh la ambil idea tu masuk kan ke dalam entri anda. Jangan pula ciplak kesemuanya, ambil ia punya produk apa, so korang pandai-pandai la karang ayat sendiri.
IsyaAllah tips ni akan berkesan.

Pergi dapat idea dengan cara blogwalking blogger yang lain 

Jangan la pula pi ambil seketul entri yang dihantar blogger tu, korang cuma faham apa yang ia tulis dan ambil tahu tajuk entri tersebut. Lagi satu kalau korang blogwalking dapat juga sambil tu tambah kenalan anda dalam blog. Ingat cara macam ni saya yakin korang akan dapat banyak idea sampai anda tak tau nak update yang mana.

Mengenai tips atau tutorial 

Kalau cara macam ni IsyaAllah pageview anda akan tinggi. Korang tulis la tentang tips nak jawab exam ka? Tips nak kurus badan ka? Saya yakin korang mesti ada banyak idea nak tulis apa sebab benda ni kadang-kadang ada kat sekitar kita ja.

Okey ar...setakat ni ja perkongsian saya mengenai entri ini, kalau anda nak tanya pendapat kepada saya boleh la beri komen tanpa segan silu. Saya yakin korang tak kan kecewa segala tips yang saya berikan kerana cara sebegini la membuatkan idea saya sentiasa ada.

No comments

Powered by Blogger.