Header Ads

Chemtrails vs Contrails - apa perbezaannya?



Sebelum ni saya pernah bincangkan mengenai apa itu chemtrails. Tapi, entri kali ni saya kongsikan perbezaan antara chemtrails dan contrails yang belum anda ketahui. Untuk memudahkan anda fahami apakah kedua-duanya itu, lihat definisinya di bawah ini.



Apakah perbezaan antara chemtrails dan contrails?

Definisi contrails : 

Contrails berlaku apabila kapal terbang bergerak pada ketinggian yang tinggi kira-kira 30,000 kaki atau lebih dan memampatkan udara ke dalam wap air atau kristal ais melalui enjin jet atas hujung sayap menolak melalui udara. Jejak ini hilang selepas satu minit atau lebih disebabkan penyejatan kerana ia adalah air.

Definisi chemtrails :

Istilah chemtrails atau perkataan mudah chemical trails adalah perkataan baru yang muncul dalam sepuluh tahun yang lalu atau lebih dengan kemunculan chemtrails. Ia ialah jejak wap normal yang biasa dilihat pada pesawat jet.

Chemtrails adalah sangat berbeza daripada contrails. Pada mulanya , chemtrails yang mungkin kelihatan seperti contrails. Walaubagaimanapun, ia tidak hilang seperti contrails. Chemtrails hanya terus merebak dan membentuk sebuah bank awan berjerebu. Ini kerana trail merentasi seluruh langit dan kekal sehingga kira-kira lima atau lapan jam.

Dipercayai Chemtrails terdiri sekurang-kurangnya sebahagiannya oleh bahan berasaskan minyak kandungan yang tidak diketahui yang sebenarnya disembur dari pesawat jet ke kawasan penduduk. Kemungkinan bahan yang digunakan adalah barium sejenis logam.



Sumber : bariumblues.com , relfe.com





No comments

Powered by Blogger.