Header Ads

Best Free Android Game All Time - 2015

Terdapat beribu - ribu permainan dalam Android yang rata - ratanya terbaik dan menarik. Tetapi, di sini hanya menyenaraikan 10 permainan Android yang terbaik sepanjang masa sehingga masa kini tahun 2015. Berikut antaranya :

1. CLASH OF CLANS


Tak dinafikan bahawa games Clash of Clans adalah game strategi Online yang paling terbaik pernah dikeluarkan oleh Supercell. Game ini tidak mengenal usia, di mana semua golongan turut bermain. Masa kini game ini masih berada di tangga teratas dalam game paling popular di dalam Android. Game ini telah dipasarkan pada 7 Oktober 2013 dan turut berada di platform iOS pada 2 Ogos 2012 lebih awal daripada Android.



2. CANDY CRUSH SAGA


Candy Crush Saga adalah salah satu antara game yang popular di dunia. Walaupun, game ini nampak simple tetapi ia tidak semudah itu kerana perlu menggunakan akal dan strategi untuk melepasi setiap level. Game genre puzzle ini telah berada di pasaran pada 14 Disember 2012 dalam Android dan juga iOS, Facebook, Windows Phone dan Windows 10. Candy Crush Saga telah disequel dengan Candy Crush Soda Saga dikeluarkan pada tahun 2014.



3. SUBWAY SURFERS


Subway Surfers adalah permainan mudah alih "endless running" yang dikeluarkan pada 24 Mei 2012 dalam Android. Ia turut berada dalam platform seperti iOS, Kindle dan Windows Phone. Game ini menunjukkan seorang samseng remaja apabila terperangkap dalam perbuatan memohon grafiti kepada 'tag' tapak kereta api metro , lari ke bawah trek untuk melarikan diri dari inspektor dan anjingnya.



4. TEMPLE RUN



Temple Run adalah salah satu game genre 'endless running' yang turut popular dengan lebih 1 billion kali telah download dalam Temple Run pertama dan edisi selepas itu. Dalam permainan ini, pemain mengawal pengembara yang setelah dicuri harta dari kuil, dikejar oleh 'monyet jahat' yang mahu makan dia. Game ini turut berada dalam platform iOS dan Windows Phone 8.



5. ASPHALT 8: AIRBORNE


Asphalt 8: Airborne adalah permainan video genre racing tahun 2013 yang dibangunkan dan diterbitkan oleh Gameloft sebagai sebahagian daripada siri Asphalt itu. Ia turut dikeluarkan dalam platform iOS, Windows 8, Windows Phone 8 dan Blackberry 10. Terdapat pelbagai jenis jenama kereta yang hebat dan lokasi ditempatkan di Nevada, Iceland, Tokyo, Venice dan lain-lain lagi.



6. PLANTS AND ZOMBIE SERIES


Plants and Zombie adalah permainan video genre 'tower defense' yang popular kerana pelbagai platforms telah dikeluarkan termasuk Android. Permainan ini melibatkan pemilik rumah menggunakan pelbagai tumbuhan yang berbeza untuk mengelakkan tentera zombi daripada memasuki rumah mereka dan makan otak mereka. Sekuel yang kedua turut dikeluarkan hanya di dalam Android dan iOS. Dikatakan sekuel ini lebih menarik dan grafiknya yang lebih berkualiti berbanding yang sebelumnya.



7. DEAD TRIGGER SERIES


Dead Trigger adalah permainan video seorang penembak bertemakan zombie dibangunkan dan diterbitkan oleh Madfinger Games. Dead Trigger pertama dikeluarkan pada Jun 2012 dalam platform Android dan iOS dan sequel yang kedua dikeluarkan pada penghujung tahun 2013. Kyle sebagai pratagonis dalam permainan ini bertemu sekumpulan mangsa yang diketuai oleh Julian Lassagne yang mencipta tanah jajahan dikenali sebagai New Hope.



8. DRAG RACING CLASSIC


Drag Racing Classic yang paling ketagihan, permainan perlumbaan didorong nitro untuk Android, iPhone dan iPad. Kedudukan racing no 1 untuk aplikasi Android dan iOS. Memandu 50+ kereta berlesen sebenar dari pengeluar kereta paling hangat di dunia termasuk BMW, Dodge, Nissan, Lamborghini, Honda, Pagani dan banyak lagi. Mencabar pemain lain dalam talian; race one on one, memandu kereta lawan anda atau mengambil bahagian perlumbaan dalam real-time 10 players di Pro League.



9. THE SIMS FREEPLAY


The Sims FreePlay adalah permainan simulasi kehidupan strategik yang dibangunkan oleh EA Mobile. Ia adalah versi premium The Sims untuk peranti mudah alih dan dikeluarkan di seluruh dunia pada 15 Disember 2011 untuk iOS, 15 Februari 2012 untuk Android dan platform yang lain. Dalam permainan ini, pemain membina rumah, mengawal orang maya dipanggil Sims untuk memenuhi kehendak dan hendaklah menyempurnakan pelbagai jenis tindakan untuk mendapatkan "simoleons", "LifeStyle Points" dan XP.



10. FIFA 15 ULTIMATE TEAM


FIFA 15 Ultimate Team adalah permainan sukan bola sepak yang dikeluarkan oleh EA Sports pada tahun 2014. Game ini mempunyai lebih 10,000 pemain dari lebih 500 pasukan berlesen. Tambahan pula, dengan 30 real liga dan stadium telah disediakan. Game ini mendapat perhatian orang ramai kerana grafik yang tinggi dan pemain yang betul.






No comments

Powered by Blogger.