Header Ads

Most Best PS4 Game All Time

Terdapat banyak permainan video yang menarik selain yang berada dalam senarai ini. Bukan permainan video yang lain tak bagus, tetapi yang berada dalam senarai ini adalah antara yang terbaik dan mendapat kritikan yang hebat terhadap permainan video terbabit. Ini adalah senarai 10 antara permainan video yang terbaik dalam konsul PS4.

1. Grand Theft Auto 5


Grand Theft Auto 5 adalah game yang paling popular di seluruh dunia kerana terkenal daripada edisi yang lalu seperti GTA: San Andreas dan lain-lain lagi. Ia merupakan game yang menunjukkan seperti kehidupan sebenar, di mana ia boleh lawan, mencuri, menembak dan banyak lagi perbuatan yang boleh dilakukan di dalam game ini. Ia menerima pujian kritis meluas, dengan pujian yang ditujukan kepada rekabentuk protagonis, dunia yang terbuka dan persembahan permainan. Game ini turut dikritik kerana gambarannya tentang wanita dan misi yang menampilkan penyeksaan semasa soal siasat tebusan. GTA: 5 telah dihantar lebih 54 juta salinan dan merupakan salah satu daripada permainan video yang paling laris sepanjang masa.

2. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain


Metal Gear Solid V adalah video game aksi-adventure yang edisi terakhir dalam siri Metal Gear. Game ini baru sahaja dikeluarkan di pasaran dunia pada 1 September 2015 dalam beberapa platform selain PS4 iaitu PS3, Xbox 360, Xbox One dan Microsoft Windows. The Phantom Pain menerima skor ulasan yang sempurna beberapa penerbitan termasuk GameSpot, IGN dan Famitsu dan digambarkan oleh pengkritik sebagai permainan yang terbaik dalam siri Metal Gear.

3. The Last Us Remastered


The Last Us Remastered adalah video game genre pengembaraan survival seram yang dikeluarkan pada bulan Julai 2014 hanya terdapat dalam platform PS4 saja. Permainan ini terletak 20 tahun selepas wabak memusnahkan banyak tamadun, meneroka kemungkinan kulat menjangkiti manusia. Pengulas kagum dengan peningkatan grafik, memuji semua penambaikan dan penambahan.

4. The Witcher 3: Wild Hunt


The Witcher 3: Wild Hunt adalah video game genre aksi yang dikeluarkan pada 19 Mei 2015 yang hanya terdapat dalam platform Xbox One, PS4 dan Microsoft Windows. Ia merupakan edisi yang ke 3 dalam siri The Witcher berpandukan dalam novel siri fantasi. Bermain dalam orang ketiga perspektif, pemain mengawal protagonis Geralt of Rivia yang Witcher menetapkan dalam perjalanan yang panjang di muka bumi besar Northern Kingdom. Permainan ini telah bertemu dengan pujian kritis dan merupakan satu kejayaan kewangan, menjual lebih dari 6 juta salinan dalam 6 minggu.

5. Journey


Journey adalah video game indie yang sebenarnya dikeluarkan di platform PS3, tetapi ia juga dikeluarkan selepas itu dalam PS4 pada bulan Julai 2015. Game ini menceritakan dalam perjalanan, pemain mengawal seorang tokoh berjubah di padang pasir terpencil, perjalanan ke arah gunung dari jauh. Pemain lain dalam perjalanan yang sama boleh ditemui, dan dua pemain boleh bertemu dan membantu antara satu sama lain, tetapi mereka tidak boleh berkomunikasi melalui ucapan atau teks. Pengkritik permainan memuji seni visual dan auditori serta rasa persahabatan dicipta dengan bermain dengan orang yang tidak dikenali dan telah disenaraikan sebagai permainan video yang terhebat sepanjang zaman.

6. Bloodborne


Bloodborne adalah video game genre aksi yang dikeluarkan pada bulan Mac 2015. Berikut watak pemain iaitu Hunter melalui bandar Gothic tua sekali fiksyen Yharnam, yang penduduk telah ditimpa penyakit bawaan darah yang tidak normal. Ramai pengkritik memuji suasana permainan, persekitaran yang terperinci dan visual keseluruhannya, rekabentuk watak - watak, mencabar dan lagu yang beberapa disebut - sebut sebagai " glorious".

7. Pro Revolution Soccer 2016


Pro Evolution Soccer 2016 adalah game simulasi bolasepak oleh PES Production terdapat pada platform PS3, PS4, Xbox 360 dan Xbox One. Ia merupakan edisi yang kali ke 15 dalam siri Pro Evolution Soccer, di mana muka hadapan game ini adalah gambar Neymar yang memakai jersi Brazil. Game ini mendapat pujian daripada sesetengah pihak dan juga ada beberapa kritikan yang mengenai pengadil dan watak model.

8. Batman: Arkham Knight


Batman: Arkham Knight adalah video game aksi - adventure di mana ia merupakan edisi yang ke-4 dalam siri Batman: Arkham yang dikeluarkan pada 23 Jun 2015. Tetapakan satu tahun selepas peristiwa 2001 Batman: Arkham City jalan cerita utama permainan berikut Batman kerana dia menghadapi orang yang berpakaian buruk sekali, yang telah melancarkan serangan ke atas Gotham City menyebabkan pemindahan seluruh bandar. Otang yang berpakaian buruk sekali dengan bantuan misteri dari Arkham Knight juga mampu menyatukan musuh Batman terbesar dalam usaha untuk akhirnya memusnahkan Batman. Versi konsol Arkham Knight menerima pujian dari pengulas terutamanya bagi naratif, visual, permainan, pertempuran dan reka bentuk dunia dengan kebanyakan kritikan diberikan kepada penekanan kepada Batmobile.

9. Far Cry 4


Far Cry 4 adalah video game genre aksi-adventure yang dikeluarkan pada 18 November 2014, di mana ia merupakan edisi yang ke 4 dalam siri Far Cry. Game ini mengambil tempat di Kyrat, sebuah negara fiksyen Himalaya yang kebanyakkannya terdiri daripada luasnya gunung dan hutan, sistem air yang luas dan kampung - kampung. Far Cry 4 telah menerima beberapa komen yang positif selepas dikeluarkan. Pengkritik memuji rekabentuk dunia terbuka, visual, lagu dan watak - watak terutamanya antagonis Pagan Min. Walaubagaimanapun, sesetengah pengkritik tidak suka cerita dan menemui permainan yang hampir sama dengan sebelumnya.

10. Fallout 4


Fallout 4 adalah video game genre aksi dalam edisi yang ke 5 dalam siri Fallout. Ia baru dikeluarkan pada 10 November 2015 dalam platform Microsoft Windows, PS4 dan Xbox One. Fallout 4 terletak di dalam sebuah Boston pasca malapetaka amat dahsyat pada tahun 2287, 210 tahun selepas perang nuklear yang dahsyat, di mana watak pemain muncul dari kubu bawah tanah yang dikenali sebagai Vault. Fallout 4 menerima ulasan yang positif dari pengkritik, dengan banyak yang memuji mendalam di dunia, kebebasan pemain, watak - watak dan lagu. Walaubagaimanapun, terdapat juga masalah teknikal yang turut dikritik.






No comments

Powered by Blogger.