Header Ads

Cara Beli Barang Murah China Di SGshop Malaysia

Cara Beli Barang Murah China Di SGshop Malaysia|Pernah korang shopping online atau borong barang dari China? Mesti ada yang pernah kan tapi sesetengah anda kurang gemar kerana tak faham bahasa Chinese untuk beli barang dari negara Tembok Besar. Anda pun tahu tentang Taobao adalah satu laman web shopping online atau e-commerce yang terbesar di China. Dikatakan Taobao syurga bagi kaki shopping kerana disediakan pelbagai jenis barangan yang murah seperti pakaian, aksesori, gajet, barang kanak-kanak dan macam-macam lagi.

Cara Beli Barang Murah China Di SGshop Malaysia
Beli Barang dari Taobao di SGshop Malaysia 

Kini, anda tak perlu susah lagi nak borong barang dari China dengan menggunakan orang tengah iaitu SGshop. Apa itu SGshop? SGshop adalah satu laman web menjual barang atau produk daripada Taobao.com yang bertanggungjawab untuk memudahkan pelanggan membuat pembelian dengan bahasa Inggeris. Dengan mudah kata, SGshop ni sebagai agen trusted Taobao yang berpusat di Singapura dan ada cawangan di Johor, Malaysia.

Antara kelebihan SGshop ni harga telah ditukarkan kepada ringgit daripada Renminbi (RMB). Jadi anda tak bersusah payah converter untuk mengetahui harga dalam ringgit Malaysia. Lagi satu, interface laman web pun ringkas dan tersusun. Ini memudahkan anda membuat pilihan dalam beberapa kategori yang anda nak beli.

Cara Beli Barang Murah China Di SGshop Malaysia
14 Kategori Barang di SGshop Malaysia 

Bagaimana nak buat pembelian barang dari SGshop Malaysia? Disini saya kongsikan cara membeli barang online di SGshop Malaysia.

Cara Beli Barang Murah China Di SGshop Malaysia


1. Pertama kali daftar terlebih dahulu akaun SGshop Malaysia. Sekiranya anda pernah ada akaun Taobao, lebih baik terus daftar SGshop dengan mendaftar akaun baru. Klik [Daftar Akaun SGshop].

2. Pilih produk yang anda minat. Anda boleh guna search engine di SGshop atau browser di Taibao/Tmall dan copypaste link ke kotak search SGshop.

3. Anda akan lihat maklumat penting seperti harga, kos domestic shipping dan juga pilihan saiz, warna dan kuantiti. Sekiranya anda berminat boleh 'Add to Cart'.

Contoh Barang Saya Beli di SGshop 





5. Buat pembayaran pertama (products price + china domestic shipping) dengan verified nombor telefon anda. Sekiranya anda beli barang yang mudah pecah atau retak, klik butang SG Care untuk perlindungan atau insurans dan dikenakan sedikit caj tambahan. Selepas itu klik 'NEXT' untuk buat tempahan .



6. Anda diberi beberapa pilihan untuk membuat pembayaran di SGshop seperti Paypal/ visa / mastercard, online banking, FPX dan kredit akaun SGshop.

Contoh Pembayaran di SGshop Malaysia 

Info tambahan :
* Untuk topup kredit SGshop boleh melalui banking online atau mesin atm dan akan diterima dalam 24 jam.

7. Anda boleh check status order anda jika telah sampai di China warehouse. Maknanya barang yang ditempah di Taobao itu akan dikumpulkan di satu gudang SGshop di China. Jika anda nak lebih jimat kumpul semua barangan di China warehouse, lepas itu baru buat pembayaran international shipping.

6. Anda akan dikenakan pembayaran kali kedua (international shipping fee + services charge + clearance fee) untuk delivery ke Malaysia. Anda boleh buat pilihan sama ada Sea Shipping, Special Air, Economy Air atau Express Air. Jika dilihat Economy Air paling sesuai untuk dihantar barang ke Malaysia kerana cost, berat barangan dan masa yang agak memuaskan.

Contoh International Shipping di SGshop 

7. Selepas itu, anda klik 'My Collection' dan klik confirmed receipts. Sesudah confirm, anda akan menerima membership point.

8. Anda boleh bagi komen terhadap servis SGshop. Okay ke tidak?

Mudahkan?

Memang sangat mudah servis yang disediakan oleh SGshop Malaysia . Anda juga akan dikemaskini status barangan melalui email dan SMS. Apa yang menarik setiap pembelian anda diberi mata ganjaran atau point untuk tebus dengan nilai kredit. Bestkan SGshop ni?

InshaAllah barang yang aku tempah akan sampai dalam 2 atau 3 hari lagi. Macam-macam aku shopping...tapi tak sehandal kaum wanita. Dua beg yang aku tampil di atas khas untuk ibu dan my sister. Apa lagi anda jom shopping di SGshop. Anda boleh layari melalui ;

SGshop websitehttp://www.sgshop.com.my/
Instagram : @SGshop Malaysia 

2 comments:

  1. Kalau faham betul2, SGshop ni mudah saja...tapi yang buat org selalu confuse adalah bayaran kali ke-2 tu...sebenarnya itu adalah shipping cost dari china warehouse ke malaysia...sebab masa kita bayar mula2, shipping tak ada, hanya selepas product inspection dan timbang di warehouse baru lah kita bayar...

    ReplyDelete
  2. Macam menarik je. Lepas ni perlu hadam betul2 ni sebelum membeli.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.