Header Ads

Contoh Soalan Temuduga Penguasa Kastam Gred WK41

Contoh Soalan Temuduga Penguasa Kastam Gred WK41 |Adakah anda calon temuduga Penguasa Kastam Gred WK41 sesi April/Mei 2017 dan sedang mencari soalan temuduga Penguasa Kastam Wk41? Sudah tentunya bagi anda yang pertama kali temuduga kerajaan, pasti anda tidak tahu soalan-soalan yang akan ditanya oleh panel. Anda tahu nak dapatkan panduan dan contoh soalan temuduga Penguasa Kastam WK41?


Secara jujur, untuk melepasi temuduga penguasa kastam WK41 ini bukan mudah. Anda harus lulus peperiksaan online Penguasa Kastam ini dengan cemerlang bagi kesemua seksyen. Untuk menghadapi temuduga ini, anda dikehendaki untuk banyak membaca khususnya yang berkaitan dengan bidang tugas seorang pegawai kastam. Perlu diingatkan kepada calon anda akan ditanya oleh penemuduga dari orang SPA dan pihak Kastam.

Sebagai contoh soalan temuduga Penguasa Kastam WK41 yang dikongsikan khas kepada anda calon sesi April/Mei 2017 ;

1. Pengenalan tentang diri anda?
2. Mampu berjauhan dengan keluarga anda?
3. Pengetahuan anda tentang kastam
4. Apakah jenis cukai yang kastam kutip?
5. Jika anda ditempatkan di Sarawak, apakah reaksi anda?
6. Terangkan tentang cukai perkhidmatan?
7. Siapakah Timbalan Ketua Pengarah Kastam Bahagian Kuatkuasa?
8. Apakah isu semasa yang anda telah baca?
9. Kenapa minat jawatan ini?
10. Berikan antara skop tugas Penguasa Kastam WK41

Untuk makluman anda, jawatan Penguasa Kastam Gred WK41 merupakan kumpulan pekerja sektor awam dan dikategorikan sebagai Kumpulan Pengurusan dan Profesional. Maka tak hairanlah gaji minimum jawatan ini adalah RM2,094 manakala gaji maksimum adalah RM9,585. Jadi jika dilihat jawatan ini anda semestinya tidak akan mensia-siakan dengan tawaran gaji yang cukup berbaloi. Bagaimana anda nak lulus dengan mudah ketika temuduga kerajaan ini?

Dapatkan Contoh Soalan Penguasa Kastam WK41 


Cara paling mudah untuk membuat persediaan menghadapi temuduga Penguasa Kastam adalah dengan mendapatkan Panduan Lengkap Temuduga Penguasa Kastam WK41 yang telah disediakan oleh Tim Infokerjaya.

Anda boleh mendapatkan contoh soalan temuduga Penguasa Kastam WK41 melalui link di bawah.

[+] Panduan Khas dan Soalan Temuduga Penguasa Kastam WK41

Panduan dan Rujukan Khas Temuduga Penguasa Kastam WK41 


Panduan ini merupakan satu-satunya bahan rujukan yang ada di pasaran. Pihak Tim Infokerjaya berjaya menghasilkan satu rujukan khas kepada Penguasa Kastam WK41 dengan membawa ribuan-ribuan siswazah untuk mendapatkan keputusan terbaik dan berjaya menjawat sebagai pegawai kastam.

Bagaimana nak dapatkan panduan ini, masukkan dalam pautan di bawah ;

>> Rujukan Temuduga Penguasa Kastam Gred WK41

Semoga anda berjaya dalam temuduga Penguasa Kastam nanti.

Gambar kredit : Lamankerjaya

No comments

Powered by Blogger.