Header Ads

Contoh Soalan Peperiksaan Online Latihan Separa Perubatan

Contoh Soalan Peperiksaan Online Latihan Separa Perubatan |Anda calon peperiksaan online latihan separa perubatan pada 7 September 2017 ini? Jika ya, sudah tentu disinilah tempat yang tepat untuk anda dapatkan contoh-contoh soalan peperiksaan online sebagai persediaan sebelum menghadapi pada 7 September 2017 ini. Untuk pengetahuan anda, contoh soalan peperiksaan online latihan separa perubatan yang akan dikongsikan ini adalah bertaraf diploma bagi Semenanjung Malaysia, Sabah dan Sarawak.

Contoh Soalan Peperiksaan Online Latihan Separa Perubatan
Kerjaya Latihan Separa Perubatan

Sebenarnya dah agak lama pihak Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia (SPA) tidak menjemput calon untuk menduduki peperiksaan secara besar-besaran bagi memasuki perkhidmatan latihan separa perubatan bertaraf diploma untuk Semenanjung Malaysia, Sabah dan Sarawak secara serentak pada 7 September 2017 (Khamis) bermula dari jam 5.30 petang hingga 6.10 petang.

Semakan Peperiksaan Online Latihan Separa Perubatan


Anda dah buat semakan sama ada dipanggil untuk menjalani peperiksaan online latihan separa perubatan? Kalau tidak lagi, anda boleh membuat semakan dengan dengan isikan NO KAD PENGENALAN anda melalui pautan di bawah ini ;

KLIK SEMAKAN 👉 http://e-semakanntt.spa.gov.my/

Format Peperiksaan Online Latihan Separa Perubatan 2017


Bagi calon yang ingin memasuki perkhidmatan latihan separa perubatan buat kali pertama mengambil peperiksaan online ini, kebiasaannya soalan peperiksaan tersebut dibahagikan kepada 2 seksyen iaitu ;

Seksyen A : Ujian Pengetahuan Am
Seksyen B : Ujian Psikometrik

UPDATE: Format Peperiksaan Online Latihan Separa Perubatan Bertaraf Diploma pada 7 Mac 2017 telah berubah, di mana anda hanya perlu jawab Seksyen A sahaja.

Seksyen A - Ujian Pengetahuan Am

Dalam seksyen A ini, calon-calon peperiksaan akan diuji dengan soalan berbentuk kesihatan umum, sosial, budaya, sains, pengetahuan am, pengetahuan teknologi maklumat dan banyak lagi. Anda diberikan masa selama 40 minit untuk menjawab 50 soalan pelbagai aspek.

Contoh Soalan Peperiksaan Online Latihan Separa Perubatan


Oleh kerana perubahan format peperiksaan online latihan separa perubatan pada 7 September 2017 ini, di bawah ini hanya dikongsikan beberapa contoh soalan peperiksaan online pada seksyen A ;

1. Bilakah masanya anda perlu berhenti dari bersenam?

A. Bila anda sudah bosan
B. Bila anda rasa sakit, pening dan tidak selesa
C. Bila anda rasa penat
D. Bila hari sudah panas atau matahari terbenam

2. Berikut ialah simpton keracunan makanan KECUALI

A. Sakit Kepala
B. Muntah-muntah
C. Pening
D. Berpeluh / Demam

3. Bagaimanakah makanan boleh menjadi punca kepada keracunan makanan?

A. Makanan tidak dimasak dengan baik
B. Makanan dimasak sedap
C. Makanan dimasak oleh warga asing
D. Makanan dimasak oleh tukang masak tidak mahir

Itu sekadar contoh-contoh soalan yang boleh dijadikan panduan dan rujukan untuk anda fahami dengan lebih mudah bakal soalan yang akan ditanya dalam peperiksaan online. Untuk mendapatkan gambaran dan informasi yang  lebih jelas mengenai Contoh Soalan Peperiksaan Online Latihan Separa Perubatan, anda boleh dapatkan Rujukan Lengkap Peperiksaan Online Latihan Separa Perubatan.

Jadi inilah peluang terbaik anda untuk LULUS dengan lebih senang dalam peperiksaan online latihan separa perubatan 2017 dengan adanya persediaan awal ini.

Rujukan Lengkap Contoh Soalan Peperiksaan Online Latihan Separa Perubatan


Apa yang anda akan dapat dengan Rujukan Pantas Peperiksaan Separa Perubatan ini?

● Bahan rujukan pantas
● Contoh soalan peperiksaan online latihan separa perubatan dalam seksyen A
● Tips lulus peperiksaan Pembantu Perubatan

>> DAPATKAN PANDUAN PEPERIKSAAN ONLINE LATIHAN SEPARA PERUBATAN 2017

Panduan ini merupakan rujukan utama yang telah membantu calon terdahulu menjawat jawatan dalam perkhidmatan awam sebagai Pegawai Separa Perubatan dengan mudah tanpa menggunakan kabel! Jika anda rasa perlu dan ingin dapatkan lebih banyak maklumat dengan melalui link banner di bawah ini.

 

p/s : Diharapkan perkongsian informasi ini dapat membantu para calon untuk menduduki peperiksaan online latihan separa perubatan 2017 dengan lebih mudah. Semoga anda berjaya mendapat keputusan terbaik peperiksaan seterusnya layak untuk seisi temuduga kelak.

2 comments:

  1. Kena ada panduan ni, baru senang sikit nak jawab..

    Apa2 pun saya doakan semoga mereka yang ambil periksa ni lulus dengan cemerlang :)

    ReplyDelete
  2. Bagus tips dan panduan nih. Tapi uyul tak layak lagi dah nak apply separa perubatan.

    JOM KE BLOG UYUL >> Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete

Powered by Blogger.