Kelebihan Pelan Celcom Xpax Turbo!

Hi~

Sejak telco Malaysia iaitu Celcom Axiata Berhad memperkenalkan pelan terbaharu 'Xpax Turbo' dengan internet percuma burung hantu 10gb, terdapat pelbagai reaksi positif dan negatif daripada pengguna telco. Ada yang kata tak berbaloi! Terpulang kepada anda...


Untuk pengetahuan korang, pelan ini juga turut menawarkan data percuma bagi aplikasi sosial (sosial chat) iaitu Facebook dan Youtube untuk setiap bulan.

Apa yang lain dari pelan ini adalah internet percuma burung hantu sebanyak 10gb untuk sebulan tapi dikuotakan untuk 333mb setiap hari sahaja (1pagi hingga 7pagi). Tak seperti pelan sebelum ini, internet burung hantu mengehadkan penggunaan internet berkelajuan tinggi bermula 1 pagi sehingga 7 pagi sahaja.


Kelebihan Xpax Turbo:

~Percuma internet burung hantu 10gb tiap bulan
~Percuma YouTube dan Facebook
~Percuma unlimited Yonder Music
~Data percuma lebih banyak

Kelemahan Xpax Turbo:

~Internet burung hantu 10gb hanya boleh digunakan 333mb sahaja tiap hari
~Baki 333mb kalau tak habeh dalam sehari tidak boleh dibawa untuk hari lain

Bagi pendapat aku, pelan Xpax Turbo ni lebih berbaloi daripada pelan sebelum, mungkin sebabnya internet burung hantu 10gb... korang boleh lah cuba sama ada dari telco sama cuma tukaq pelan sahaja ataupun tukar ja telco yang baru. BEST PREPAID FOR INTERNET!


{ 7 comments.. read them below or add one }

Cumilebay MazToro Cumilebay MazToro September 21, 2016
Di indonesia bonus 10giga untuk jaringan 4G bisa di gunakan kapan saja dan di mana saja tanpa batasan waktu
Diana Nur Diana Nur November 07, 2016
boleh tambah ke?
333mb x cukup pakai..
Genevieve Teh Genevieve Teh November 08, 2016
wow, tgk mcm bes je, kelebihan byk lagi dari kelemahan xpax turbo, bagus2
Mushrom Poon Mushrom Poon November 08, 2016
333MB 1 hari, macam sangat cukup pakai dah, pakai biasa dengan tengok sikit video, ngam2
Tanpa NamaTanpa Nama November 10, 2016
klau esok cuti mmg nak main banyak tu
333mb mmg x ckup nak tengok utube pun sekejap je dah habis kesian
chips 88 chips 88 November 15, 2016
333mb mna cukup....celcom ni mmg pandai kan,dulu magic sim burung hantu unlimited internet tp skrg 10gb...jer...dahlh lembab mcm taik...mula2 tu semuanya free mb la gb la...nk promote bila dah ramai yg tukar plan g xpax turbo....no free mb n gb no turbo kereta....mula lagi buat xpax kereta tolak turbo plak.....