Header Ads

Cara Tingkatkan Trafik Blog Organik (Tips)

Cara Tingkatkan Trafik Blog Organik (Tips). Anda seorang PENULIS blogging? Terdapat banyak tips perubahan mudah yang anda boleh membina kepada penulisan blog anda yang mampu untuk meningkatkan trafik ke blog atau laman web anda dan mempunyai kesan yang besar terhadap peningkatan jangka panjang.


Dan bukannya bergantung kepada pengoptimuman enjin carian ( SEO) tindakan yang boleh mencari blog anda normal sebagai spam dalam Google perubahan algoritma masa depan atau perubahan oleh lain-lain enjin carian penting , memberi tumpuan kepada penulisan blog dengan yang berikut teratas 5 tips blog penulisan untuk Meningkatkan Blog trafik di fikiran. 

Cara Tingkatkan Trafik Blog Organik (Tips) 


Berikut dikongsikan adalah tips-tips tingkatkan trafik blog organik :

1. Termasuk kata kunci dalam tajuk blog post 

Ia adalah pertama dan Perkara yang paling penting dalam topik saya " 7 Blog Penulisan Tips untuk Meningkatkan Trafik Blog ". Jadi, ingat bahawa apabila anda menulis artikel untuk meningkatkan trafik blog mesti memasukkan kata kunci pada awal tajuk artikel blog anda. Tajuk menarik dan penting sentiasa pilihan yang terbaik, tetapi jika anda boleh memasukkan frasa kata kunci anda tanpa mencederakan tajuk, selepas itu berbuat demikian. Sebelum dalam tajuk anda boleh memasukkan kata kunci , lebih baik untuk tujuan pengoptimuman enjin carian. Ingat, perkaitan dan kesediaan membantu perlu sentiasa menjadi keutamaan yang lebih tinggi daripada kata kunci.

2. Keyword linking 

Elakkan menghubungkan kata kunci (keywords) yang sama atau frasa kata kunci untuk beberapa URL. Dengan cara yang sama ia dapat mengelakkan menghubungkan perbezaan frasa kata kunci yang sama untuk URL yang sama. Diingatkan, Google tidak suka kedua strategi ini. Yang konsisten tambahan yang anda boleh dalam menghubungkan anda, lebih baik bagi pengunjung anda dan lalu lintas carian.

3. Link dalaman 

Semasa anda menulis posting artikel baru , berfikir tentang teknik yang anda boleh mengandungi pautan (link) ke artikel yang lebih lama dalam koleksi anda atau halaman pada blog anda. Jika anda boleh mencadangkan tambahan, artikel berguna melalui pautan dalaman dalam jawatan anda, menerimanya. Bukan sahaja tidak membantu menghubungkan dalaman dengan pengoptimuman enjin carian serta peningkatan paparan halaman blog, tetapi ia juga boleh membantu pengalaman pelawat di blog atau laman web anda selagi anda menghubungkan kepada artikel dalaman berguna dan relevan.

4. Bilangan maksimum link dalam blog post anda 

Jangan link kan dalam artikel anda yang mempunyai maklumat di blog anda. Bukan sahaja berbuat demikian membinanya sukar bagi pembaca untuk mengetahui yang merupakan hubungan yang paling penting dan membantu, tetapi ia juga satu kaedah spam bahawa Google dan enjin carian lain akan menghukum blog anda untuk jika anda tetap. Sebaliknya, menghadkan link anda "bersama-sama dalaman dan luaran " kepada satu pautan bagi setiap 125 perkataan.

5. Rajin terbitkan blog post yang baru 

Ia juga merupakan salah satu perkara utama dalam topik saya " 5 Blog Penulisan Tips untuk Meningkatkan Trafik Blog ". Blog posting kekerapan mempunyai kesan ke atas trafik masuk ke blog anda secara meluas. Bukan sahaja enjin carian menghantar trafik tambahan untuk blog dengan artikel tidak henti-henti dikemaskini, tetapi perkongsian sosial meningkat juga.

1 comment:

Powered by Blogger.