Header Ads

Khasiat Madu Kelulut Dalam Kesihatan

Khasiat Madu Kelulut Dalam Kesihatan | Anda tahu manfaat madu kelulut? Tahu tak cara minum madu kelulut? Untuk pengetahuan anda, pengambilan madu yang terbaik untuk diamalkan adalah madu kelulut kerana mengikut kajian dari MARDI menunjukkan madu lebah kelulut mengandungi pelbagai jenis asid fenolik yang berguna manusia. Selain iti, pengambilan madu kelulut setiap hari menjadikan seseorang tidak mudah letih serta kandungan antioksidan dalam madu kelulut lebih tinggi berbanding dengan madu biasa. Inilah antara kelebihan minum madu kelulut baik untuk kesihatan anda.

cara menternak madu kelulut

Tambahan lagi, komposisi komponen flavonoid dan finolik juga tinggi berbanding dalam madu kelulut tersebut selain berupaya membantu penghidap gastrik untuk berpuasa. Selain itu, terdapat khasiat yang lain madu kelulut ini dalam kesihatan termasuk membantu mengurangkan risiko pelbagai jenis penyakit menjadikannya pilihan ketika puasa.

cara menternak madu kelulut

Kandungan dalam madu kelulut seperti asid p-coumaric sebagai contoh mengandungi bahan antioksidan yang tertinggi dan dipercayai mampu membantu mengurangkan risiko kanser perut dengan mengurangkan pembentukan bahan karsinogen. Sejenis bahan madu kelulut juga berkesan membantu menurunkan tahap kolesterol dalam plasma darah.

Setakat ni saja saya kongsikan kepada anda mengenai khasiat madu kelulut yang dapat membantu dalam kesihatan anda. Perlu ingat cari madu yang asli bukannya tiruan.

Terima kasih membaca artikel khasiat madu kelulut baik kesihatan.

Sumber : Utusan.com

No comments

Powered by Blogger.