Header Ads

Bagaimana untuk gunakan Histats ?

Dalam entri ini, saya kongsikan kepada anda cara-cara untuk mengetahui statistik laman web anda untuk menambahbaikan dengan hanya lawati ke Histats untuk mendaftar dengan percuma.

Bagaimana untuk set up Histats?

Anda tidak perlu membeli kerana alat ini adalah percuma. Anda hanya perlu mengisi dari talian untuk menggunakan sistemnya. Di sini saya kongsikan langkah-langkah untuk memohon Hitstats;

Untuk menjejaki laman web, anda melalui alat ini, anda perlu pergi ke Histats.com. Selepas memasuki alamat ini anda akan mencari halaman utama laman web ini. Anda akan mencari pilihan "Register your website" di tengah-tengah sebelah kanan laman web ini.



Sekarang anda perlu memasukkan nama laman web anda di bawah ruang ini. Selepas anda letakkan laman web anda, anda perlu mengisi semua maklumat yang diperlukan di bawah ruangan kotak yang betul.



Anda perlu mengisi alamat Emel anda, nama dan kata aluan anda di dalam kotak-kotak. Selepas itu, anda perlu klik "Publisher agreement term" dan perlu masukkan CAPTCHA dan boleh la klik "register". Selepas itu, mesej baru datang pada  skrin anda.



Anda akan menerima Histats Account Activation Email dalsm peti masuk Emel anda setelah mendapat mesej ini. Akan anda link di dalam emel itu. Anda perlu mengikuti pautan ke mengaktifkan akaun Histats anda. Selepas mengaktifkan, log masuk ke akaun Histats anda dan akan dapat melihat skrin baru di mana anda perlu klik pada butang "Add a website".



Selepas klik pada butang, anda akan menerima satu lagi kotak mendaftar. Anda perlu mengisi maklumat laman web anda, jenis laman web dan kategori. Lepas tu perlu masukkan kod CAPTCHA. Selepas mengisi ini anda hanya perlu klik pada butang "Continue" di bahagian bawah.



Selepas klik pads butang "Continue", anda akan mencari muka surat yang baru. Anda akan mencari pautan laman web anda pada laman web tersebut. Klik pada pautan untuk pergi ke Control panel.



Selepas klik pada "Counter code" dan anda akan menerima sebuah laman baru mana anda akan mendapati "Add a counter". Klik pada butang yang selepas membuat bahawa anda akan menerima "Counter code". Anda hanya perlu copy ja code itu ke laman web anda.

Juga terdapat banyak pilihan lebih bebas untuk kita seperti Sitemeter, WordPress.com dan banyak laman web seperti program statistik yang lain yang anda boleh gunakan dan saya rasakan Google Analytics adalah yang terbaik untuk laman web anda. So ikut suka pilihan anda untuk menggunakannya?









No comments

Powered by Blogger.