Header Ads

Rujukan Lengkap Peperiksaan Penolong Pegawai Tadbir N29

Rujukan Lengkap Peperiksaan Penolong Pegawai Tadbir N29 Ada tak disini calon peperiksaan Penolong Pegawai Tadbir Gred N29? Jika ya, anda antara calon yang bertuah dipanggil untuk menduduki peperiksaan online bagi jawatan Penolong Pegawai Tadbir Gred N29. Bayangkan puluhan ribu calon yang memohon jawatan ini tapi tidak dipilih untuk exam ini. Untuk makluman menurut portal FB SPA, peperiksaan online Penolong Pegawai Tadbir N29 akan diadakan pada hari Rabu, 15 Ogos 2018. Bagaimana persiapan anda untuk menduduki exam ini?

Rujukan Lengkap Peperiksaan Penolong Pegawai Tadbir N29

Untuk pengetahuan, kali terakhir exam ini diadakan adalah pada Disember tahun 2016. Menurut makluman rasmi seramai 30 ribu orang calon yang menjawab soalan peperiksaan Penolong Pegawai Tadbir N29 lalu. Sudah pastinya jangkaan saya exam bagi jawatan Penolong Pegawai Tadbir akan diduduki ramai calon sama seperti sebelum ini.

Rujukan Peperiksaan Penolong Pegawai Tadbir N29 2018


Berikut dikongsikan adalah maklumat tentang rujukan dan contoh soalan peperiksaan Penolong Pegawai Tadbir N29 sebagai panduan buat calon :

Format Peperiksaan Penolong Pegawai Tadbir N29 


Seksyen A : Pengetahuan AM

Dalam seksyen ini, anda akan ditanya berkaitan jawatan Penolong Pegawai Tadbir N29 dan juga isu-isu semasa disekeliling anda. Jadi anda perlu tahu apakah isu yang berlaku sekarang. Anda perlu banyak baca surat khabar berkaitan dengan kerjaya yang anda ambil ini.

Secara umumnya anda perlu study tentang pengurusan sumber manusia, hal kewangan dan pentadbiran, pembangunan wilayah dan negeri, keselamatan negara, hubungan antarabangsa dan banyak lagi. Kalau diikutkan memang banyak anda perlu baca agar dapat lulus peperiksaan online ini dengan mudah.

Masa : 40 minit
Soalan : 50 aneka pilihan

Seksyen B : Daya Menyelesaikan Masalah

Dalam seksyen ini anda akan ditanya mengenai soalan matematik, statistik dan penyelesaian masalah yang anda pelajari ketika menduduki peperiksaan SPM. Jadi untuk pengetahuan anda, seksyen ini adalah soalan berbentuk objektif. Anda hanya perlu sediakan kalkulator untuk menjawab 40 soalan seksyen ini yang diperuntukkan masa selama 45 minit sahaja.

Rujukan dan Contoh Soalan Peperiksaan Penolong Pegawai Tadbir N29 2018 


Berita baik buat calon SPA, dimana satu tim yang menyediakan bahan rujukan peperiksaan online kerajaan iaitu tim infokerjaya akan menyediakan satu rujukan lengkap bagi peperiksaan online Penolong Pegawai Tadbir N29. Bagaimana nak dapatkan rujukan tersebut?




Link rujukan akan dikemaskini. Rujukan ini adalah dalam bentuk Ebook yang boleh dibaca melalui PDF. Ia bukan nya dicetak. Dapatkan segera! Keputusan di tangan anda.


Join Group Telegram PEN. PEGAWAI TADBIR 


Jika anda ingin mendapatkan info terkini mengenai rujukan peperiksaan online ini, anda boleh join group channel Telegram melalui link ini → https://t.me/penpegawaitadbidn29

Semoga perkongsian tentang rujukan exam Penolong Pegawai Tadbir N29 ini dapat dijadikan panduan buat calon. Kongsikan artikel ini jika anda rasa bermanfaat.

No comments

Powered by Blogger.