Kenapa sebab 'peanut butter' kena letak keadaan terbalik?

(Gambar: Reddit)
Aku terbaca satu artikel ni dari Metro.co.uk mengenai cara kita letak peanut butter salah selama ini salah. Korang baca selanjutnya.... Makanan dalam botol seperti kicap, sos atau jem memang kita akan letak dalam keadaan penutup kat atas. Yela, tak kan nak terbalik kan pula kan? Tapi rupa-rupanya ada satu makanan dalam almari kita yang kita kena letak dalam keadaan terbalik iaitu 'peanut butter'.
Perasan tak kalau peanut butter atau kalau korang beli Nutella lama-lama minyak dia akan berkumpula di belah atas dan korang kena kacau supaya ia sebati semula. Jadi kalau terbalik kan minyak dia akan gaul sebati dan tak perlu nak kacau dah! 

Sumber : metro.co.uk

0 comment... add one now