4 Cara Mudah Turunkan Berat Badan Dengan Minum Air Kosong

“Bila la aku ni nak kurus. Macam-macam cara aku dah cuba tapi tak kurus-kurus pun.”
Pasti ramai di antara anda yang mengalami dilema seperti ini. Jika anda nak kurus, kena disiplin dan bukan hangat-hangat tahi ayam je.
Anda boleh cuba cara berkesan ini dengan hanya minum air kosong je. Tak percaya cuba lah!

1. Minum air sebelum makan

1
Ia dapat mengurangkan rasa lapar dan sekaligus dapat mengurangkan pengambilan makanan.

2. Kurangkan pengambilan air berkarbonat & jus

2
Selain kandungan gula yang tinggi, ia juga memperlahankan proses penurunan berat badan.

3. Rajin bersenam atau pergi ‘GYM’

3
Boleh mengelakkan kekejangan otot dan menggalakkan anda untuk bersenam dengan lebih lama

4. Minum air secukupnya

4
Minum 8 gelas sehari (2-3 liter) atau lebih untuk mengekalkan berat badan ideal. Jika air kencing anda berwarna gelap/tidak cerah, anda perlu minum lebih banyak air.
Sumber - hanasuva 

0 comment... add one now