Video 5 Kucing Membaca Doa Sebelum Makan Jadi Viral Di Facebook


SEBUAH video pendek menunjukkan bagaimana 5 ekor kucing senantiasa berdoa sebelum makan sehingga doa selesai di baca oleh tuannya itu, selesai doa 5 ekor kucing itu makan dengan serentak.
Lapor daripada akaun Facebook ‘The001’ terlihat seorang perempuan membariskan 5 ekor kucing peliharaannya itu. Dia menyiapkan satu persatu bekas tempat makan semua kucing itu.
Setelah menuangkan makanan satu persatu ke dalam bekas yang sudah berada di depan 5 kucing tersebut, sebelum wanita itu membaca doa. Ketika doa dibacakan, kucing-kucing itu tidak berganjak satu langkah pun dan tidak ada satupun yang memakan makanannya. Namun ketika doa selesai, dan perempuan itu mempersilakan para kucing makan, kelima ekor lantas menyantap makanan dengan pantas.
Video berdurasi 65 saat ini telah disaksikan 1,147,583 juta pengguna facebook. Video yang dimuat naik dengan tagline ‘sebelum makan biasakan baca doa’ itu, memuat komen dari netizen.
Salah satunya dari akaun Indah Purnamasari, “Mengajarkan dan mengingatkan kita sebagai manusia jika membuat sesuatu harus bermula dengan doa dari hal yang kecil hingga hal besar, malu la dengan kucing yang faham dengan membaca doa sebelum makan.”

Sumber - shanghaiist 

0 comment... add one now