Telur Rebus Tak Menjadi? Ni Masa Yang Sebenar Nak Tahu Telur Dah Masak



Masak telur rebus memang senang, masukkan je telur dalam air yang tengah mendidih dan tunggu sampai masak. Tapi macam mana nak tahu yang telur tu dah betul-betul masak dan kuning telur tak cair?

Hmm susah kan? Takkan nak pecahkan pula, nama pun telur rebus. Sekarang ni dah tak perlu runsing-runsing sebab menurut sains gambar di atas dan kat bawah ni adalah masa yang sesuai untuk telur tu benar-benar masak iaitu antara 11 minit ke 15 minit. 



Yeay ! 
Sumber: Brightside

0 comment... add one now