Sinki Tersumbat? Nah Ini Caranya Paling Mudah!

Image result for sinki

Masalah sinki tersumbat ni memang 1 perkara yang boleh buat kita tak masak sehari. Lagi memeningkan bila dah buang semua sisa-sisa tapi masih lagi tersumbat. Ini cara yang mudah untuk anda buat sendiri jika sinki tersumbat, bukan sinki je boleh, jamban pun boleh kalau tersumbat ya. Hehe
 


Guna Soda, boleh beli dekat kedai hardware. Ni bentuknya soda tu, keping-keping. Jangan pegang dengan tangan pula, guna la sudu ke tapi jangan sentuh dengan jari. 



Panaskan air banyak sikit, suapa boleh cuci lebih dekat sinki tu. 



Letak soda dalam sinki yang tersumbat tu macam gambar di atas.



Tuang air panas dalam sinki sampai soda tu hilang..



Senang je kan, kalau nak cuba nanti pastikan keselamatan diutamankan ya..

0 comment... add one now