Kedatangan Dajjal Di Turki. Apa Yang Lelaki Ni Bagitau Buat Isterinya Sangat CUAK!

Kedatangan Dajjal Di Turki. Apa Yang Lelaki Ni Bagitau Buat Isterinya Sangat CUAK !!! | Seperti ditulis oleh FB Taufik Razif (LINK). Hari ni mood sy agak ‘gloomy’ skit. Yela semalam dah dikejutkan dengan kematian 84 orang yang dilanyak oleh sebuah Trak di Paris. 10 daripadanya adalah kanak-kanak dan pemandu trak tersebut beragama Islam! Walaupun pemandunya ada rekod jenayah sebelum tu tetapi agama tetap dikambing hitamkan sebagai motif utama kejadian tu!
1
Bangun pagi-pagi pulak dikejutkan dengan cubaan untuk menggulingkan Presiden ke 12 Turki, Erdogan oleh pihak tentera. Tentera Turki ni memang pantang sikit kalau ada pemimpinnya yang taknak berhukum dengan hukum sekular ni. Alhamdulillah berita yg saya baru terima sekarang katanya cubaan rampasan kuasa ni dah berjaya dipatahkan.
Hati-hati dengan media pro Barat seperti CNN, guardian, rt , fox news, washington post dan bbc. Mereka ni kan macam sengaja nak gambarkan seolah-olah Turki ni masih kacau bilau tahap darurat padahal takde la seteruk tu. Kalau boleh ambil maklumat ke berita ke dari sumber yang boleh dipercayai macam Al Jazeera dan Daily Sabah. Sumber berita daripada mereka lebih telus dan neutral sikit.
Kebetulan tadi pergi ambil bini baru balik dari hospital. Baru habis oncall semalam. Bila saya cerita dua berita gempar ni muka bini saya cuak dah jadi lain dah. Saya cakap la ” Betul la abang pernah dengar dari seorang orang soleh ni. Dia cakap sebelum Imam Mahdi muncul akan ada perang di Syria. Selepas Syria akan berlaku pula perang di Turki dan selepas tu Imam Mahdi akan muncul “. Sebenarnya saya tak terlalu ambil serius sangat benda ni sebelum ni. Sebab waktu sy dengar cerita ni Turki tak bergolak sepertimana sekarang.
Saya pun sambung la cerita cerita rahsia sebelum Dajjal turun nanti. Saya bagitahu dia tentang akan berlaku kemarau teruk sebelum Dajjal turun. Waktu tu kita dah tak boleh pertahan anak bini dah. Nafsi nafsi dah. Kau diri kau. Aku diri aku. Bila Dajjal turun nanti dia akan keliling satu dunia. Dia akan kuasai seluruh tempat yg ada kat atas muka bumi ni kecuali Mekah dan Madinah. Tu pun nanti orang munafik akan keluar beramai ramai daripada dua kota suci tu dan pergi kepada Dajjal.
” Habis tu nanti camne anak kita bang? Kita solat pun tak jaga betul lagi. Abang ada 2 orang perempuan yg lemah ni abang nak jaga. Nabilah dan Maryam. Dan juga seorang lelaki. ” sambil dia usap usap baby 36 minggu yang masih dalam perut dia tu.
2
Jadi bila dah jadi camtu ustaz tu minta kita fokus betul-betul mintak ampun pada Allah. Sebab once matahari dah naik sebelah Barat, no way man! Jadi ape nak buat sekarang? Ustaz tu pesan, sekarang ni bykkan hadiri majlis ilmu dan hafal betul-betul 10 ayat pertama dan terakhir surah Al Kahfi. Tu je benteng terakhir yg kita ada.
P/ S : Saya Taufiq Razif bukan seorang ustaz tau. Jadi saya minta kawan-kawan Ustaz boleh betulkan jika info yg saya berikan ni bertentangan dengan Hadis . Tapi setakat kefahaman yg sy ada, insyaAllah tak bertentangan. Sebarkan ye kalau nak keluarga kita bersiap sedia dengan kedatangan Dajjal. Wallahua’lam. KREDIT FB Taufik Razif (LINK)

0 comment... add one now