Ini sebabnya setiap penutup pen ada lubang pada hujungnya!

2pen-685x449
Mesti semua orang pernah pakai pen yang jenis ballpoint kan? Dan secara automatik bila guna mesti kita gigit hujung pen dekat tempat kita letak penutup dia tu.
Tapi pernah tak korang terfikir kenapa dekat penutup dia ada lubang? Ianya bukan untuk membuatkan air liur anda boleh mengalir atau mengelakkan pen jadi kering.
edible-pen
Ianya ada di situ kerana terdapat banyak kes orang tertelan penutup pen. Jadi lubang pada penutup itu dicipta untuk mengelakkan daripada anda mati tercekik pen.
P/S: Nampak je macam takde fungsi, tapi benda tu jugak yang boleh menyelamatkan nyawa. Bijak juga orang cipta pen ni sebenarnya!

0 comment... add one now