Ini Kebenaran Disebalik 'Jangan Telan Chewing Gum'



Ingat tak masa kecil dulu kalau kita kunyah chewing gum mesti ibu bapa kita pesan jangan telan chewing gum. Kenapa eh? Apa jadi kalau kita telan atau tertelan chewing gum? Diorang kata nanti chewing gum tu berbelit dalam perut lah dan sebagainya. 

Jadi kami nak jelaskan apa jadi kalau kita tertelan chewing gum. 

1. Apa jadi kalau telan? Ini adalah proses pertama terjadi bila kita telan chewing gum. Jangan risau sebab badan kita ni power Allah ciptakan. Boleh tapis apa yang tak sepatutnya. Dan ia akan keluar menjadi najis dalam masa 24 jam. 

 

 
2. Chewing gum diperbuat daripada apa? Korang kena tahu apa yang ada dalam chewing gum yang dikunyah dan ditelan. 
 


 
3. TAPI! Perlu diingatkan jika berlaku mana-mana antara yang di bawah ni anda kena jumpa doktor secepat mungkin! Tapi peratus untuk jadi macam ni disebabkan tertelan chewing gum sangat sedikit. Kira bukan sesuatu yang common. 


 
4. Kesan tertelan chewing gum boleh jadi macam kat bawah ni 


0 comment... add one now