Kalau Asyik Buat 4 Benda Ni Sampai Bila Pun Tak Akan Happy


Apa benda yang buat kita tak happy? Pernah perasan tak? Selain daripada kurang rasa syukur dengan apa yang kita ada, 4 benda ni kalau kita asyik buat sampai bila pun kita tak akan happy. 

1. Berfikiran negatif

 Percayalah, orang yang asyik nak fikir positif hidup dia bukan je tak bahagia tapi tak akan berjaya langsung. 

 

2. Cemburu

Tak salah cemburu kalau ianya sesuatu yang baik dan sihat. Tapi kalau semua benda nak cemburu, orang dapat benda yang kita tak dapat kita cemburu, semua lah nak cemburu. Hmm sampai bila nak bahagia?
 

3. Perasaan nak balas dendam

Berdendam tu kan tak elok apatah lagi nak balas dendam. Ingat, biar orang buat kita bukan kita buat orang. Kalau orang tu buat kita kemudian kita nak balas, apa beza kita dengan orang tu ?
 

 
4. Rasa diri sendiri je betul

Pernah dengar tak orang yang selalu rasa diri dia je betul sebenarnya dia terang-terangan salah. Jadi, fikirkan lah. Sebelum tuding jari kat orang fikir dulu dan tengok diri sendiri tu. 
 

0 comment... add one now