Ini Resepinya! Buat Pencinta Kucing, Korang Boleh Buat Wetfood Sendiri Jer Kat Rumah



 
Buat korang yang penggemar kucing, tak payah susah-susah beli wetfood dekat kedai dah, Boleh buat sendiri jer. Senang je kot, Campur kesemua bahan ini , sekejap je dah siap!
 
Lepas tu, boleh hiding makanan ini dekat kucing kesayangan korang okay! buat dengan air tangan sendiri lain sikit, penuh dengan kasih sayang gitu, kucing makan pun berselera haa. Jom usha ! 

Ikut suka ikan apa korang nak bagi. Asalkan kucing korang makan



2 batang dah cukup. Tak payah banyak-banyak


Letak bayam ataupun labu. Labu pun bagus untuk kucing. Korang anggarkan banyak mana nak letak okay


Agar-agar ni boleh letak untuk lebih pejal dan tahan lama. Boleh guna separuh dari plastik tu.



Buang perut ikan dan segala kotoran, pastu rebus.

Masukkan kesemua bahan ni, buang tulang dan kepala ikan. Pastu blender. 



Masukkan bahan-bahan yang diblender dalam kuali. Letak air sikit dan letak agar-agar tadi. Kacau smpai agar-agar tu lesap. Pastu tutup api. 


Biarkan adunan ini sejuk dalam 20 minit, lepas tu letak dalam bekas. Dah sejuk baru boleh letak dalam peti. Jangan letak dalam freezer. 

Tadaaa! hidangkan pada kucing kesayangan korang okay! 


Sumber Dino Morissette

0 comment... add one now