Gadis ini Kongsi Detik Seram Terselfie Dengan 'Sesuatu', Rambut Panjang Kusut, Berdarah!



Nama aku ***, berumur 24 tahun. Dari kecil atuk dan nenek yang jaga aku, besarkan aku, sekolahkan aku. Masa tingkatan 4, arwah nenek meninggal. Nenek yang jaga aku dari kecil, sayang aku macam anak dia sendiri telah pergi buat selamanya. Betu cakap orang, langit tak selalunya cerah. Masa tu aku tak tahu dah nak buat apa tanpa dia. Aku jenis yang dimanjakan dari kecil oleh arwah. Bab masak, kemas rumah semua memang dia tak pernah suruh. Cuci baju semua memang dia yang buat.

Ok, kembali kepada cerita. Lepas arwah nenek meninggal, aku tinggal dengan makcikku yang nombor dua. Lepas tu dengan makcik yang nombor 3 sebelum tinggal bersama makcikku yang bongsu dan berpindah ke Sabah untuk tinggal bersama ibu. Ibu aku seorang Dusun manakala bapaku seorang Iban.

Kejadian 2011
Hari kejadian, ibu pergi kerja macam biasa meninggalkan aku dan adik kecilku di rumah. Kebetulan masa tu anak-anak buah aku ada jadi semua berkumpul. Salah seorang dari anak buah ku baru bertunang pada masa tu. Tunang dia muslim jadi masa tu ada banyak tudung aku tengok di tepi dinding. Tergerak pula dalam hati ni untuk selfie guna tudung tu.

Selfie Dengan Tudung Hitam
Tudung tu warna hitam. Selfie punya selfie, semua join sekali. Macam-macam ragam, macam-macam style. Akhir sekali aku selfie depan cermin seorang diri, menghadap cermin besar depan pintu rumah. Masa selfie tu tak nampak apa-apa, sikit pun tak ada rasa pelik apa-apa. Diorang pun ketawa tengok aku selfie. Lepas semua selesai, kami semua lepak di dalam bilik tu.

Tengok Balik Gambar, Ada 'sesuatu' rupanya
Lepas habis bercerita, tiba-tiba rasa nak tengok balik semua gambar-gambar tadi. Mula-mula semua tak perasan ada 'sesuatu' di dalam gambar tu. Tapi lepas tengok elok-elok, terbang telefon. Semua takut masa tu. Nak kata edit memang tak lah, sebab masa tu telefon aku sony biasa ja, yang ada cuma kamera di belakang ja. Kamera biasa ja, bukan oleh edit-edit macam sekarang ni.



Semua dah pucat
Budak-budak lain semua muka pucat, apatah lagi aku. Terus semua terdiam seribu bahasa. Muka benda tu memang betul-betul menyeramkan, walaupun tak nampak penuh tapi mata dan mulut dia kelihatan. Memang menyeramkan. Rambut panjang kusut macam tu, jubah putih panjang berdarah. Dada sebelah kiri dan rusuk kira tu ada darah (masa tulis ni pun meremang bulu roma). Aku cepat-cepat balik rumah.

Demam, Fobia Tengok Cermin
Petangnya, aku tunjukkan kepada ibu selepas dia pulang. Semua terdiam seribu bahasa. . Lepas kejadian, aku demam terus, seminggu juga takut tengok cermin.

Sekarang, sudah lima tahun kejadian tu berlaku. Kenapa dan mengapa aku sendiri tak ada jawapan namun aku takkan lupa kejadian ini seumur hidup aku.. -Siakapkeli.my

Diolah semula dari inbox Siakapkeli @cik pink. - 18 Jun 2016.

0 comment... add one now