Biadap! Guna Nama Nabi Untuk Lariskan Baju Melayu Sunnah?


TEKNIK pemasaran yang unik dan lain daripada lain tidak dinafikan menjadi pemangkin kepada keberlangsungan sesebuah perniagaan itu.
Tapi kalau dah sampai menggunakan nama junjungan besar Nabi Muhammad SAW untuk menarik pelanggan itu dah macam mempergunakan agama je kan.
Macam baru-baru ini terdapat sebuah boothmenjual pakaian baju Melayu, Baju Melayu Sunnah yang mana tukang jahitnya mengaku pernah bermimpi berjumpa Nabi.
Hmm, kalau agak-agak terdesak untuk melakukan barang jualan, janganlah sampai agama pun nak diperkudakan.
Mungkin hal ini nampak kecil, tapi kalau dah ramai yang gunakan taktik jualan macam ni, sendiri mau fikirlah! – MYNEWSHUB.CC

1 comment... add one now

Tanpa NamaTanpa Nama Jun 26, 2016
assalamualaikum,
rasa penjual tak pergunakan agama pun,
lagipun baju tak dedahkan aurat atau tak nipis,
so apa masalahnya,jangan la fikiran sempit sangat,ni perkara kecil jer,sedangkan yg perkara besar yg telah berlaku sekarang seperti fitnah lebih berleluasa,maka fokus la pada situ...ok yer...
dan aku tiada kene mengena dengan penjual pun,harap maklum