Trick cara mudah hilangkan kotoran barang rumah tanpa sabun pencuci

Dah macam-macam sabun pencuci dan trick guna untuk hilangkan kotoran degil pada barang rumah tapi tak juga hilang. Kadang-kadang kita tak perlu pun beli sabun pencuci semua tu sebab ada skill dan trick yang boleh hilanglan kotoran tanpa kita sangka. Contohnya, macam yang saya nak kongsi dengan anda ni.
1. Nak hilangkan bau kulat dan cendawan pada tuala seperti baru beli
Rendamkan tuala dalam air dan cuka.
tip5
2.Hilangkan kesan pada kayu dengan minyak zaitun dan garam
Campurkan minyak zaitun dan garam kemudian sapu pada kesan kotoran.
tip4
3. Gosok besi karat dengan ubat gigi
Ingat karat dah tak boleh hilang ke? Masih boleh. Guna ubat gigi je.
tip2
4. Nak hilangkan tanda harga 
Guna minyak pati oren. Gosok-gosok mesti hilang.
tip1
Mudah je kan ? Jadi jangan runsing-runsinh dah.

0 comment... add one now